MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Çiçek, Dicle

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Job Title
Araş. Gör.
Email Address
Main Affiliation
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

1

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Okul Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2024) Çiçek, Dicle; Çakmak, Mürşet; Çakmak, Mürşet; Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
    Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile okul motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Karma yöntem kullanılarak, basit rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 341 öğrenciye 14 ve 21 maddelik 2 ölçek uygulanmış ve veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiştir. Ayrıca, açık uçlu veriler MAXQDA 20 ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, eleştirel düşünme eğilimleri ile hedefe yönelim, performans, okula bağlılık ve okul motivasyonu arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermiştir. Ancak, cinsiyete göre performans, okula bağlılık ve okul motivasyonu arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Okul türlerine göre farklılık gözlenmezken, sınıf, kardeş sayısı ve ebeveyn eğitim düzeylerine göre belirgin farklılıklar bulunmuştur. Açık uçlu soruların analizi, öğrencilerin eleştirel düşünmenin olayları farklı yorumlama, şüphe ile bakma ve kişisel gelişimi artırma konusunda önemini vurguladığını göstermiştir. Öğrenciler, okula yönelik motivasyonda hem olumlu hem de olumsuz görüşler belirtmiştir. Çoğunluk, eleştirel düşünme ile motivasyon arasında bağlantı olduğunu, kültürel farklılıkların ise eleştirel düşüncenin kabulünü engellediğini ifade etmiştir. Derslerin sevilmesinin devamı artırdığı ve eleştirel düşünmenin bireylerin kendini ifade etmesine katkı sağladığı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Düşünme, Eleştirel Düşünme, Motivasyon, Okul Motivasyonu, Ortaokul Öğrencileri