MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

ENDÜSTRİ 4.0’IN TURİZME ETKİSİ: AKILLI TURİZM UYGULAMALARI

dc.contributor.authorÖzaltaş Serçek, Gülseren
dc.date.accessioned2019-05-22T11:39:12Z
dc.date.available2019-05-22T11:39:12Z
dc.date.issued2018
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.description.abstractSanayileĢme tüm alanlarda olduğu gibi turizmde de etkisini göstermektedir. GeliĢmekte olan ülkelerde, döviz girdisi sağlaması ve ekonomik etkisi nedeniyle sanayileĢmenin alternatifi olarak turizm faaliyetlerine önem verilmektedir. Ġlk sanayi devrimi üretimde makinelerin kullanılması ile baĢlamıĢ, üretimin seri hale gelmesi ile ikinci sanayi devrimine geçilmiĢ ve üretimde otomasyona geçilmesi ile üçüncü sanayi devrimi yaĢanmıĢtır. Günümüzde ise akıllı makine ve sistemler ile dördüncü sanayi devrimi yaĢanmaktadır. Bu dönemde sadece teknolojinin kullanılması değil dijital teknolojilerin ve akıllı uygulamaların kullanımı gerçekleĢmektedir. Endüstri 4.0 olarak adlandırılan dördüncü sanayi devrimi turizmde de etkisini göstermeye baĢlamaktadır. Turizmde akıllı destinasyonlar, akıllı turizm gibi kavramlar Endüstri 4.0‘ın sonucunda ortaya çıkmıĢtır. Turizm her ne kadar emek yoğun bir sektör olarak adlandırılsa da teknolojik geliĢmelerden etkilenmekte ve bunun sonucunda emek boyutu farklılaĢmaktadır. Artık geleneksel olarak çalıĢanlar tarafından yapılan bazı iĢlemler akıllı uygulamalar ile insan faktörünün etkisini azaltmaktadır. Ancak burada unutulmaması gereken konu ise insan faktörünün tamamen ortadan kalkmayacağı sadece akıllı uygulamalara entegre olarak bu uygulamaların yaratıcısı ve uygulayıcısı konumunda devam edildiğidir. AraĢtırmada Endüstri 4.0‘ın geliĢimi ile akıllı turizmin ortaya çıkıĢı ve turizmde akıllı turizm uygulamaları incelenmektedir. Akıllı destinasyonlar ile misafirler kendi seyahatlerini kolaylıkla gerçekleĢtirebileceklerdir. Ayrıca konaklama iĢletmelerinde, misafirler birçok iĢlemlerinde personele gerek duymadan konaklayacaktır. Örneğin rezervasyon ve giriĢ iĢlemleri teknolojiden yararlanarak geçekleĢecektir. Turizmde hizmetlerde farklılık yaratarak rekabet avantajı sağlamak isteyen iĢletmeler farklı konseptleri sunmaktadırlar. Akıllı destinasyonların ve akıllı teknolojilerin turizm sektöründe kullanılması ile hizmet çeĢitliliği sağlanmaktadır. Akıllı turizm teknolojileri ile zaman, emek, enerji gibi kaynaklardan tasarruf edilmesi amaçlanmaktadır. Akıllı turizm kapsamında simülasyonlardan, nesnelerin internetinden, öğrenen robot ve otomasyonlardan, büyük veri analizlerinden, bulut teknolojisinden, siber güvenlikten, yapay zeka ve akıllı sistemlerden, sensörlerden ve arttırılmış gerçeklik teknolojilerinden az da olsa faydanılmaktadır. Ancak ilerleyen dönemlerde bu teknolojilerin daha fazla kullanılacağı öngörülmektediren_US
dc.description.provenanceSubmitted by Gülseren Özaltaş Serçek (gulserenozaltassercek@artuklu.edu.tr) on 2019-05-22T11:39:12Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-05-22T11:39:12Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2018-12-29en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/651
dc.language.isotren_US
dc.publisherUBAK Publicationsen_US
dc.relation.publicationcategoryKategorisizen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri 4.0, Akıllı Destinasyonlar, Akıllı Turizmen_US
dc.titleENDÜSTRİ 4.0’IN TURİZME ETKİSİ: AKILLI TURİZM UYGULAMALARIen_US
dc.typePresentationen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: