MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sokak Lezzetlerinde Çeşitlilik Arayışı Motivasyonunun Memnuniyet Üzerindeki Etkisi: İstanbul Örneği

dc.contributor.authorUzut, Sultan
dc.contributor.authorHarman, Serhat
dc.contributor.authorHarman, Serhat
dc.date.accessioned2023-09-02T12:03:08Z
dc.date.available2023-09-02T12:03:08Z
dc.date.issued2024
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMardin Artuklu Üniversitesi,Mardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışma, tüketicileri gastronomik turizm ürünlerinden olan sokak lezzetlerini tüketmeye yönlendiren motivasyonların (hazcı/hedonik, faydacı/utilitaryan ve sosyal motivasyon) ve çeşitlilik arayışı motivasyonunun memnuniyet üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. İstanbul’u ziyaret ederek en az bir gece konaklama gerçekleştirmiş ve İstanbul sokak lezzetlerini tüketmiş 416 kişilik örneklem grubu üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler esnasında nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak değişkenlere ilişkin, sıklık/frekans tabloları, ölçeklere ait faktör analizleri ile bağımsız çift örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizleri (One Way Anova) gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda; katılımcıların sıklıkla tükettikleri İstanbul sokak lezzetlerinden “atıştırmalıkların” en fazla tercih edilen grup olduğu, “işlenmemiş meyve ve sebzelerin” ise en az tercih edilen grup olduğu görülmüştür. Katılımcıları sokak lezzeti tüketmeye yönlendiren en yüksek motivasyon kaynağının “lezzet”, en düşük ise “fiyat” ve “diğer (belirtiniz)” olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca bekâr katılımcıların, evli katılımcılara göre daha fazla çeşitlilik arayışında oldukları ve katılımcıların İstanbul sokak lezzetlerine dair memnuniyetlerinin görece yüksek olduğu, İstanbul sokak lezzetleriyle ilgili memnuniyet ve çeşitlilik arayışı değişkenleri arasında pozitif yönlü ve zayıf seviyeli ilişki bulunduğu görülmüştür. Bu durum, İstanbul sokak lezzetlerindeki çeşitliliğin tüketici memnuniyetini sağlama noktasında tam anlamıyla yeterli kalmadığı şeklinde yorumlanabilir.en_US
dc.identifier.doi10.53601/tourismandrecreation.1431971
dc.identifier.endpage103en_US
dc.identifier.issn2687-1971
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.trdizinid1247432
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1431971
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1247432/sokak-lezzetlerinde-cesitlilik-arayisi-motivasyonunun-memnuniyet-uzerindeki-etkisi-istanbul-ornegi
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.identifier.yoktezid736720en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTourism and Recreation (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor Ve Turizmen_US
dc.subjectGıda Bilimi Ve Teknolojisien_US
dc.titleSokak Lezzetlerinde Çeşitlilik Arayışı Motivasyonunun Memnuniyet Üzerindeki Etkisi: İstanbul Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdcb8de39-f08f-4a39-b46a-079750264dbc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydcb8de39-f08f-4a39-b46a-079750264dbc

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
736720.pdf
Size:
1.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text