MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Reconfiguring the trinity: Symeon the new theologian on the 'holy spirit' and the imago trinitatis

Loading...
Thumbnail Image

Date

2011

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of History / Tarih Bölümü
Tarih Bölümü Türkçe ve Arapça dillerinde lisans, tezli, tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarına sahiptir. Öğretim elemanları Ortaçağ'dan Cumhuriyet dönemine farklı zaman aralıkları ve farklı coğrafyalarda ağırlıklı olarak Osmanlı ve Ortadoğu coğrafyası ile ilgili araştırmalar yapmaktadır. Sosyo-ekonomik, siyasi, idari ve kültürel tarih yazımında öğrencilere, araştırmacılara ve bölge tarihiyle ilgilenen tarihseverlere rehberlik edilmektedir. Programda yerel tarihten dünya tarihine geniş bir yelpazeyle açılan dersler ile öğrencilerin ve araştırmacıların uzmanlaşmak istedikleri konuda ihtisas sahibi olmaları hedeflenmektedir. Mardin şehri ve yer aldığı bölgenin zengin kültürel değerlerinden beslenen Tarih bölümü, objektif tarih yazımı bilincini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

This article challenges the widespread view that the Byzantine theological discourse was averse to innovation and confined to restating official doctrine. It makes the case that the mystic Symeon the New Theologian constructed an alternative Trinity where the Spirit as the third hypostasis besides the Father and the Son is equated not with the product of the Father, which is suppressed, but with the common divine nature, and where this new third hypostasis is placed before the other two hypostases, which it is said to engender.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q2

Source

Byzantion: Revue Internationale des Etudes Byzantines

Volume

81

Issue

Start Page

216

End Page

240