MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İlkokul ve ortaokul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı ekonomik sorunlar (Artuklu ve Kızıltepe örneği)

dc.contributor.advisorEkinci, Abdurrahman
dc.contributor.authorAkan, Mahmut
dc.date.accessioned2023-09-02T12:02:58Z
dc.date.available2023-09-02T12:02:58Z
dc.date.issued2017
dc.departmentMAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalıen_US
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına üniversite kütüphaneniz aracılığı ile (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractDünyanın hemen hemen her yerinde eğitime olan talebin giderek arttığı görülmektedir. İnsanların toplumsal ve ekonomik hedeflere uygun yetiştirilmesi ve geliştirilmesi, geçmişe oranla günümüzde daha fazla önem taşımaktadır. Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri nitelikli insan kaynaklarına ve ürettikleri teknolojiye bakılarak ölçülmektedir. Eğitim hizmetlerini eksiksiz olarak sağlayabilmek ve artan eğitim talebini karşılayabilmek için, eğitime ayrılan kaynaklarda da artış olması gerekir. Eğitime yeteri miktarda kaynak aktarılmaması, eğitimin amaçlarına ulaşmasında olumsuzluklara ve aksamalara neden olabilmektedir. Ülkelerin eğitime ayırdığı kaynak miktarı, o ülkenin genel ekonomisi içinde eğitimin yerinin ve öneminin de bir göstergesi olmaktadır. Türkiye'de son on dört yılda eğitime ayrılan bütçe sürekli artmakta hatta 2017 yılı bütçesinin %20'si sadece eğitime ayrılmış olmasına rağmen artan nüfustan dolayı yetersiz gelmektedir. Bunun sonucunda da, okullar ihtiyaçlarını karşılamakta ve finansal sorunlarını çözmekte çaresiz kalmakta ve kendi finans kaynaklarını yaratarak çözüm bulma yoluna gitmektedirler. Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı ekonomik sorunları tespit edip çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaçla 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Mardin İli Artuklu ve Kızıltepe ilçelerinde görev yapan 50 okul müdürü ile görüşülerek hazırlanan anket okul müdürlerine yöneltilmiş ve toplanan verilere göre bu sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractAlmost everywhere in the world it seems that the demand for education has gradually increased. The cultivation and development of people in accordance with social and economic goals is more important today than in the past. The level of development of the countries is measured by qualified human resources and the technology they produce. In order to be able to provide training services in full and to meet the increasing demand for education, the resources for which training is allocated should also increase. Failure to allocate resources in the amount of training can lead to adversities and accidents in reaching the goals of education. The amount of funding that countries allocate to education is the indicator of the place and the subject of education within that country's general economy. In Turkey, the budget allocated for education in the last fourteen years is continuously increasing, and even 20% of the 2017 budget is inadequate due to the growing population despite the fact that education is reserved. As a result, schools are helpless to meet their needs and solve their financial problems, and are seeking solutions by creating their own financial resources. The aim of this research is to identify the economic problems faced by primary and secondary school principals in the educational process and to propose solutions. For this purpose, the questionnaire prepared by interviewing 50 school managers working in the provinces of Artuklu and Kızıltepe of Mardin Province during 2016-2017 academic year was directed to the school principals and tried to determine these problems according to the collected information.en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/3672
dc.identifier.yoktezid623573en_US
dc.institutionauthorAkan, Mahmut
dc.language.isotren_US
dc.publisherMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomyen_US
dc.subjectEkonomik sorunlaren_US
dc.subjectEconomic problemsen_US
dc.subjectEğitim sorunlarıen_US
dc.subjectEducation problemsen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştığı ekonomik sorunlar (Artuklu ve Kızıltepe örneği)en_US
dc.title.alternativeEconomic problems compared to primary school and secondary school directors in school administration (Artuklu and Kızıltepe example)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files