MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

YÜKSEKÖĞRETİM TALEBİ VE GETİRİLERİ

dc.authorid 0000-0001-9630-8437
dc.authorwosid JPW-8001-2023
dc.contributor.author Kavak, Osman
dc.contributor.author Kavak Osman
dc.contributor.other Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-04T09:20:19Z
dc.date.available 2023-12-04T09:20:19Z
dc.date.issued 2019
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Savur Meslek Yüksekokulu, Bankacılık ve Sigortacılık Programı Bölümü en_US
dc.description.abstract Dünyanın birçok ülkesinde okullaşma oranı, ailenin sosyo-ekonomik statüsü, eğitim harcamaları, beşerî sermayenin özel faydası olan kazanç farklılıkları, işsizlik ve istihdam oranları, işsiz kalma süresi faktörleri yükseköğretim talebini etkilemektedir. Ancak bu faktörler, bir öğrencinin yükseköğretim talebini aynı yönde etkilememektedir. Özellikle bireylerin ve toplumun eğitimden ne kadar fayda elde ettiklerini tespit etmek için de özel ve sosyal fayda değerleri üzerinde durulmaktadır. Bu konudaki çalışmalarda, genel olarak, ilk ve ortaöğretim seviyelerinde sosyal, yükseköğretimde özel faydaların ağır bastığına dair sonuçlar elde edilmiştir. Bu araştırmanın amacı, OECD ülkelerinde ve Türkiye’de yükseköğretim talebi ile yükseköğretimin faydaları (getiri) arasındaki ilişkiyi kavramsal anlamda analiz etmektir. Bu çerçevede, önce yükseköğretim talebinin artması, eğitim seviyelerine göre kayıt oranları, eğitim harcamalarının kamu ve özel dağılımı ve öğrenci başına yapılan harcamalar ile ele alınmıştır. Daha sonra, yükseköğretimin getirisi, eğitim seviyelerine göre özel ve sosyal getiri oranları, kazanç farklılıkları, işsiz kalma süreleri, işsizlik oranı, istihdam oranı ve parasal olmayan getiriler ile açıklanmıştır. Sonuçta ise, oldukça maliyetli olan yükseköğretimin devletçe sosyal mal sayıldığından parasız sunulduğu, yükseköğretimin bireylere yansıyan özel faydasının topluma yansıyan sosyal faydasından daha fazla olduğu, bunun da bireylerin yükseköğretim talebini arttırdığı ifade edilmiştir. en_US
dc.description.abstract In many countries of the world, schooling rate, socio-economic status of the family, education expenditures, differences in earnings, which are the special benefits of human capital, unemployment and employment rates, duration of unemployment affect the demand for higher education. However, these factors do not affect a student's demand for higher education in the same direction. Special and social benefit values are emphasized in order to determine how much individuals and society benefit from education. In these studies, it was found that in general, social and private benefits prevailed at primary and secondary levels. The purpose of this research, higher demand in OECD countries and in Turkey with higher education benefits (returns) to analyze the relationship between the conceptual sense. In this context, first of all, increasing demand for higher education, enrollment rates according to education levels, public and private distribution of education expenditures and expenditures per student are dealt with. Then, the return of higher education is explained by private and social return rates, earning differences, periods of unemployment, unemployment rate, employment rate and non-monetary returns according to education levels. As a result, it is stated that higher education, which is quite costly, is offered by the state free of charge because it is considered as social goods by the state. en_US
dc.description.citation GÖLPEK, F., & KAVAK, O. (2019). YÜKSEKÖĞRETİM TALEBİ VE GETİRİLERİ. Presented at the Uluslararası Bilim Teknoloji ve Sosyal Bilgilerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu -BİLTEK (Ankara), Ankara. en_US
dc.identifier.endpage 413 en_US
dc.identifier.startpage 399 en_US
dc.identifier.uri https://www.biltek.org/_files/ugd/614b1f_4b9a0b6adb5a4246b6948394d905da45.pdf
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4358
dc.identifier.volume 3 en_US
dc.institutionauthor Kavak, Osman
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher BİL-TEK en_US
dc.relation.ispartof ULUSLARARASI BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL BİLİMLERDE GÜNCEL GELİŞMELER SEMPOZYUMU en_US
dc.relation.publicationcategory Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yükseköğretim talebi en_US
dc.subject eğitimin getirisi en_US
dc.subject işsizlik en_US
dc.subject istihdam en_US
dc.subject kazanç en_US
dc.title YÜKSEKÖĞRETİM TALEBİ VE GETİRİLERİ en_US
dc.type Conference Object en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication fe35d39f-2d99-46f4-b888-4cfa7428b45f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fe35d39f-2d99-46f4-b888-4cfa7428b45f
relation.isOrgUnitOfPublication 63684743-1da3-4937-bbc0-e3e9becf9ae5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 63684743-1da3-4937-bbc0-e3e9becf9ae5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
3..pdf
Size:
748.51 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Bildiri tam metin

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: