MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Turist Rehberlerinin Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Farkındalıkları

dc.contributor.author Akgül, Onur
dc.contributor.author Aktaş, Abidin Can
dc.contributor.author Gökdemir, Sinan
dc.contributor.other Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:42:24Z
dc.date.available 2025-02-15T19:42:24Z
dc.date.issued 2023
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu araştırma turist rehberlerinin, kırsal kalkınmayı ve ürünlere teşvik etmeye yönlendiren coğrafi işaretli ürünlere yönelik farkındalıklarının ve tur sırasında kullanımlarının olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu yönüyle çalışmanın, coğrafi işaretli ürünlerin farkındalığı ve turistik ürün olarak kullanılması ve kırsal kalkınmayı desteklemesi anlamında önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın amacı kapsamında Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odasına (ÇARO) kayıtlı olan turist rehberlerinin, Çanakkale, Balıkesir ve Tekirdağ illerine ait coğrafi işaretli ürünler konusundaki farkındalıkları ve kullanım düzeyleri belirlenmiştir. 25 turist rehberiyle 2021 yılı Eylül-Ekim ayı içerisinde pandemi koşulları nedeniyle online ortamda görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada, turist rehberlerinin coğrafi işaretli ürün kavramına ilişkin bilgilerinin olduğunu fakat ürün bilgilerinin kısıtlı olduğu ortaya çıkmıştır. Çanakkale, Balıkesir ve Tekirdağ bölgelerindeki turlarında Çanakkale Peynir Helvası, Çanakkale Domatesi, Gelibolu Sardalyesi, Lapseki Kirazı ve Ayvalık Tostu gibi bazı coğrafi işaretli olmayan ürünleri de tanıttıkları ifade edilmiştir. Başta Ezine Peyniri olmak üzere zeytin ve zeytinyağının turlarında tanıtımını yaptıkları ve bu bölgelerdeki gastronomi turlarının artması gerektiği görüşünün hâkim olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca turist rehberlerinin görüşleri doğrultusunda ziyaretçilerin coğrafi işaretli ürünleri deneyimleyeceği çeşitli tur güzergâhları ve süreleri konusunda önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.33083/joghat.2023.297
dc.identifier.endpage 755 en_US
dc.identifier.issn 2619-9548
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 738 en_US
dc.identifier.trdizinid 1185873
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33083/joghat.2023.297
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1185873/turist-rehberlerinin-cografi-isaretli-urunlere-yonelik-farkindaliklari
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6482
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Otelcilik en_US
dc.subject Konaklama en_US
dc.subject Spor Ve Turizm en_US
dc.subject Çevre Çalışmaları en_US
dc.subject Beşeri Bilimler en_US
dc.title Turist Rehberlerinin Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Farkındalıkları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 837c3935-1abf-4522-a428-3b82513ec552
relation.isAuthorOfPublication d941d80a-aa50-4eb0-bd0a-0f2909203f45
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 837c3935-1abf-4522-a428-3b82513ec552
relation.isOrgUnitOfPublication 08a95826-29bf-469a-9bc4-f67424794417
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 08a95826-29bf-469a-9bc4-f67424794417

Files