MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İngilizce kavram öğretimi sürecinde bulmaca tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığa etkisi ve öğrencilerin tekniğe ilişkin görüşleri

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Mardin Artuklu Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı İngilizce kavram öğretimi sürecinde bulmaca kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve kalıcılığa etkisini tespit etmek ile öğrencilerin bulmaca tekniği ile kavram öğrenmeye yönelik görüşlerini tespit etmektir. Çalışma Diyarbakır ilinde bir Anadolu Lisesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde 11. Sınıf öğrencileri ile yapılmış, deney grubunda 23, kontrol grubunda 22 olmak üzere toplam 45 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmada kullanılmak üzere araştırmacı tarafından başarı testi geliştirilmiştir. Çalışma süresince deney grubuna bulmaca tekniği ile kavram öğretimi uygulanmış, kontrol grubuna öğretim programında önerilen etkinliklerle kavram öğretimi yapılmıştır. Geliştirilen başarı testi iki gruba da ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmış, test sonuçları istatistik programları ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda kavram öğretimi sürecinde bulmaca tekniği kullanımı ile ders gören deney grubunun son test ve kalıcılık puanlarının geleneksel yöntem kullanılan kontrol grubundan daha iyi olduğu, deney ve kontrol grubu puanları ile deney grubu ön test- son test ve son test-kalıcılık testleri puanları arasında istatistiki olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerine uygulanan görüşme formu ile alınan görüşlere göre öğrencilerin çoğu bulmaca tekniği ile kavram öğretimi uygulamasını sevmiş, bulmaca etkinlikleri sayesinde kavramların zihinlerinde daha kalıcı olduğunu ve bulmaca etkinliklerinin verimli ve eğlenceli olduğunu düşündüklerini ifade etmişlerdir. Deney grubu öğrencilerinin çoğu bulmaca etkinliklerinin İngilizce derslerinde devam etmesini istediklerini, bazıları ise farklı derslerde de uygulanması gerektiğini belirtmişlerdir.
The main purpose of this study is to determine the effect of crossword puzzles' use on students' academic success and retention in English language vocabulary process, and to determine students' views on concept learning with puzzle-based learning technique. The study was carried out with 11th grade students in an Anatolian High School in the province of Diyarbakır in the 2nd term of the 2021-2022 academic year, and a total of 45 students, 23 in the experimental group and 2 in the control group, participated in the study. A test was developed by the researcher to be used in the study. During the study, concept teaching was applied to the experimental group with crossword puzzle technique, and concept teaching was done to the control group with the activities suggested in the curriculum. The developed test was applied to both groups as pre-test, post-test and retention test, and the test results were analyzed with statistical programs. As a result of the study, it was found that the post-test and retention scores of the experimental group who were taught with the puzzle technique in the concept teaching process were better than the control group who used the traditional method, and there was a statistically significant difference between the experimental and control group scores and the experimental group's pretest-posttest and posttest-permanence test scores. According to the opinions received with the interview form applied to the experimental group students, most of the students liked the concept teaching practice with the puzzle technique, they stated that the concepts were more permanent in their minds thanks to the puzzle activities, and they thought that the puzzle activities were productive and fun. Most of the experimental group students stated that they wanted puzzle activities to continue in English lessons, and some stated that they should be applied in different lessons as well.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Education and Training

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

175