MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ana dili Arapça olmayanlar için konuşma becerilerinin öğretiminde yaşanan problemlerin çözümü (Türk öğrenciler örneği)

dc.contributor.advisor Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.author Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.other Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:36Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:36Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Hiç şüphe yok ki, Pratik, dünyadaki herhangi bir dili öğrenmenin temel dayanağıdır ve bununla ilgili çalışmalar, özellikle günümüzde ana dili Arapça olmayanlara Arapça öğretimi ile ilgili en önemli konular arasında yer alır. Pratik yetişkinler ve çocuklar için en önemli dilsel etkinliktir. Çok aşikardırki insanlar hayatlarında yazmaktan çok konuşmayı kullanırlar. Yani, yazdıklarından daha fazla konuşuyorlar ve bundan dolayı insanlar için ana dil iletişim şekli belirlenir. Bu nedenle konuşma, dil pratiğinin ve kullanımının en önemli parçasıdır. Bu nedenle, bu çalışma, bu zayıflığın tedavi etmesinin önemini artırır, ve öğrenmeyi kolay bir konuya dönüştürmek için uygun çözümler bulmayı amaçlar, öğrencinin dilin güzelliğini ve akıcılığını hissetmesini ve başkalarıyla iletişim sürecinde onu iyi kullanması için gerekli beceriyi vermesini sağlar. Bu çalışma, çalışmanın dayandığı en önemli teorik kavramları içeren bir girişten ve dört bölümden oluşmaktadır. "Arap Dilinin Gerçeği" başlıklı birinci bölüm önemi ve özellikleri ile Araplar ve Müslümanların onu yayma ve öğretme çabalarından bahseder. İkinci bölüm ise "Arap Dili ve İletişim" Arap dili becerileri ve bunların konuşma becerisiyle ilişkileri, konuşma becerisinin önemi, beceriler arasındaki konumu ve öğrenciler arasında nasıl geliştirileceği ile ilgilidir. Üçüncü bölümü anadili olmayanlar için Arapça konuşma öğretiminin zayıflığını tedavi etmek olarak adlandırdık ve bu bölümde öğrencinin öğrenme sürecinin unsurları, çevre, öğretim müfredatı ve öğretim yardımcılarından bahsettik. Arapça kelimeleri telaffuz etmedeki fonolojik zorluklar ve eğitim yöntemleri, eğitimli öğrenciler için Arapça cümle oluşturmanın zorlukları da sunuldu. Dördüncü bölüm: "Anadili olmayanlar için Arapça konuşma derslerinin seviyesinin iyileştirilmesi", dil öğretiminde uluslararası standartları ve konuşma becerisini değerlendirme yöntemlerini açıklamak için geldi.Ayrıca Arapça konuşma öğretiminde en iyi modern stratejileri önerdik. en_US
dc.description.abstract Conversation skill (Speaking) is essential pillar in learning any language. And the studies related to conversation are considered one of the most important aspects for improving teaching Arabic for non-speakers. Speaking is the most used linguistic skills by both children and adults, and it is the main method to communicate between people and nations. Thus, analyzing the problem of teaching this skill is the main concern, and this study aims to find appropriate solutions to improve the teaching approaches for this skill, and ease the possession process of this skill with the ability of using it during the daily life. The study includes four chapters preceded by an introduction that includes the most important theoretical concepts that form the base for this study. The first chapter, "The Context of the Arabic Language", stands for the importance, and characteristics of Arabic language, and describe the efforts of Arabs and Muslims in spreading and teaching the language. The second chapter, "Arabic language and Communication", deals with the different skills of the Arabic language and the relationship with conversation skill, the importance of conversation skill, and how to be developed by the learner. The third chapter, "Treating the weakness of the teaching of conversation skill in the Arabic language to non-Arabic speakers", this chapter describe the element of learning process, teaching materials, and teaching methods. as well as the review of the vocal difficulties in the pronunciation of Arabic words and forming cluses and sentences with the approaches to address it. The last chapter, "Improving the communication skill courses for non-Arabic speakers", that provide the international language teaching standards, and the methods to improve the conversation skill. Followed by recommendations on how to adapt new and effective teaching approach in teaching Arabic conversation skill en_US
dc.identifier.endpage 104 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs8G2lgUcpWmR4--HT_4r_dDiiRnBhxfwPgL3knV0SoP9
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4039
dc.identifier.yoktezid 659988 en_US
dc.institutionauthor Yücel, Mehmet
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject konuşma en_US
dc.subject zorluklar en_US
dc.subject beceriler en_US
dc.subject anadili arapça olmayanlar için Arapça en_US
dc.subject conversation en_US
dc.subject difficulties en_US
dc.subject skills en_US
dc.subject Arabic for non-native speakers en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Konuşma en_US
dc.subject Speech en_US
dc.subject Konuşma becerisi en_US
dc.subject Speaking skills en_US
dc.subject Konuşma problemi en_US
dc.subject Speaking problem en_US
dc.subject Türk öğrenciler en_US
dc.subject Turkish students en_US
dc.subject Türkler en_US
dc.subject Turks en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.title Ana dili Arapça olmayanlar için konuşma becerilerinin öğretiminde yaşanan problemlerin çözümü (Türk öğrenciler örneği) en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isOrgUnitOfPublication 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
659988.pdf
Size:
2.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text