AŞÇILIK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN MESLEKİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Loading...
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Yiyecek içecek sektöründe yaşanan değişme ve gelişmeler, artan rekabet koşulları
nitelikli personele duyulan ihtiyacı ön plana çıkarmaktadır. Nitelikli personelin yetiştirilmesi
de verilen eğitimin nitelikli olmasına bağlıdır.
Bu çalışmada meslek liselerinde aşçılık eğitimi alan öğrencilerin almış oldukları
eğitimin niteliği, staj yapılan işletmelerdeki sorumlu personele uygulanan anketler
sonucunda belirlenmiştir. Meslek liselerinde verilen aşçılık eğitimi ile ilgili geniş bir literatür
çalışması yapılmış, verilen eğitim sonucunda öğrencilere kazandırılmak istenen yeterlilikler
belirlenmiştir. Belirlenen bu yeterlilikler doğrultusunda, teorik ve pratik düzeyde
öğrencilerin bu yeterlilikleri ne oranda kazandıklarını belirlemeye yönelik anket soruları
hazırlanmıştır. Anketler İstanbul ilinde faaliyet gösteren ve bünyelerinde stajyer çalıştıran 4
ve 5 yıldızlı oteller ile turistik restoranların mutfaklarında sorumlu olan 382 personele
uygulanmıştır. Elde edilen verilen SPSS 21. ( Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) ile
analiz edilmiştir. Anketteki her soruya verilen yanıtın dağılımını hesaplamak için Frekans
analizi kullanılmıştır. Likert tipindeki soruların ortalama değerlerini göstermek için
Descriptive Analizi uygulanmıştır. Araştırmada teorik ve pratik yeterlilik düzeyleri
ortalamaları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek için T (Student) testi
kullanılmıştır.
Yapılan analiz sonucunda aşçılık eğitimi alan öğrencilerin, kazandırılmak istenen
nitelikleri teorik olarak 4.22 ortalama ile yüksek düzeyde, pratik olarak ise 3.91 ortalama ile
teorik düzeye göre daha düşük bir düzeyde kazandıkları tespit edilmiştir. Verilen teorik ve
pratik eğitim arasında istatiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Sorumlu
personeller ile yapılan görüşmeler neticesinde eğitimin niteliğinin yeterli olmamasının
sebepleri belirlenmiş ve niteliğin arttırılması için yapılması gerekenler konusunda önerilerde
bulunulmuştur.
Description
Keywords
Gastronomi Bilimi, Aşçılık, Aşçılık Eğitimi