MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Örgütsel Dedikodu ve Öğretmenler: Tehdit mi Fırsat Mı?

dc.contributor.author Bozan, Serdar
dc.contributor.author Ağalday, Bünyamin
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:41:22Z
dc.date.available 2025-02-15T19:41:22Z
dc.date.issued 2022
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, öğretmenlerin okullardaki dedikoduya ilişkin algılarını incelemektedir. Araştırmada, karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Nicel veriler “Örgütsel Dedikodu Ölçeği” ile toplanırken, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Nicel veriler, Türkiye‟deki ortaokullarda basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 302 öğretmenden elde edilmiştir. Nitel veriler ise, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile seçilen on öğretmenden toplanmıştır. Araştırma bulguları ilk olarak, katılımcıların dedikoduya ilişkin farklı algıları olmasına rağmen, dedikodunun okullarda sıklıkla kullanılan bir iletişim mekanizması olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte bulgular, haberdar olma ve ilişki geliştirme işlevleri göz önüne alındığında, dedikodunun okulda bir fırsat olarak görülebileceğini göstermiştir. Ancak nitel sonuçlarda, düşük performans ve tükenmişlik gibi zararlı etkiler açısından düşünüldüğünde, dedikodu okul paydaşları için bir tehdit oluşturacaktır. Diğer taraftan dedikodu, okullarda örgütsel zarar boyutu açısından da bir tehdit olabilir. Araştırma sonucunda, okullardaki informal süreçlerde dedikodunun önemi vurgulanmıştır. Dedikodunun tehdit boyutunun, okullarda bir fırsata dönüştürülebileceğine ilişkin uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çıkarımlarda bulunulmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.30831/akukeg.1093319
dc.identifier.endpage 838 en_US
dc.identifier.issn 1308-1659
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 816 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.30831/akukeg.1093319
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6419
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Kuramsal Eğitimbilim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Örgütsel Dedikodu ve Öğretmenler: Tehdit mi Fırsat Mı? en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication 73ac37c8-4ede-4854-be55-9434f80b2b73
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files