Bölgesel Turizmin Gelişmesinde Kalkınma Ajanslarının Rolü: Mardin Örneği
No Thumbnail Available
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends, and Indicators
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Kalkınma ajansları bölgelerarası kalkınma farklarının azaltılmasında önemli roller üstlenmiştir. Turizm bölgelerarası kalkınma farklarının azaltılmasında en önemli sektörlerin başında gelmektedir. Bu çalışmada DİKA’nın (Dicle Kalkınma Ajansı) Mardin İli genelinde turizme olan katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama tekniği olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ve
doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. 30 Ocak 2015 tarihinde bir kişiyle yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre DİKA’nın turizm gelişmesine yönelik Mardin İlinde planlama, programlama ve danışmanlık hizmetleri verdiği; bunun yanında mali ve teknik desteklerde de bulunduğu görülmektedir. Ancak, yapılan yatırımların tam anlamıyla istenilen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda gerek araştırmacılara gerekse uygulamacılara bir takım öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
kalkıma ajansı, bölgesel kalkınma, turizm, mardin