Bölgesel Turizmin Gelişmesinde Kalkınma Ajanslarının Rolü: Mardin Örneği

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends, and Indicators

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Kalkınma ajansları bölgelerarası kalkınma farklarının azaltılmasında önemli roller üstlenmiştir. Turizm bölgelerarası kalkınma farklarının azaltılmasında en önemli sektörlerin başında gelmektedir. Bu çalışmada DİKA’nın (Dicle Kalkınma Ajansı) Mardin İli genelinde turizme olan katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama tekniği olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği ve doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. 30 Ocak 2015 tarihinde bir kişiyle yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre DİKA’nın turizm gelişmesine yönelik Mardin İlinde planlama, programlama ve danışmanlık hizmetleri verdiği; bunun yanında mali ve teknik desteklerde de bulunduğu görülmektedir. Ancak, yapılan yatırımların tam anlamıyla istenilen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda gerek araştırmacılara gerekse uygulamacılara bir takım öneriler sunulmuştur.

Description

Keywords

kalkıma ajansı, bölgesel kalkınma, turizm, mardin

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

11

SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo