Okulda Ruh Sağlığı Hizmetleri Kapsamında Mülteci Çocuklar

dc.contributor.author Ergün, Naif
dc.contributor.author Bozdağ, Faruk
dc.contributor.other 02.10. Department of Psychology / Psikoloji Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:41:40Z
dc.date.available 2025-02-15T19:41:40Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Mülteci çocukların psikososyal, akademik ve mesleki gelişiminde okullar önemli bir rol taşımaktadır. Özellikle okullarda ruh sağlığı hizmeti sunan PDR uzmanlarının bu süreçteki etkilerinin kritik olduğu bilinmektedir. Mülteci çocuklarla çalışma deneyimi olan PDR uzmanlarının sorunlara yaklaşım tarzları, zorlandıkları alanlar, destek ihtiyaçları ve önerilerinin belirlenmesi bu yönde sunulacak hizmetlerin niteliğini arttırabilmektedir. Bu çalışmada mülteci çocuklarla çalışma yürütmüş olan PDR uzmanlarının deneyimleri incelenmiştir. Fenomenolojik desenle tasarlanan araştırmada 38 PDR uzmanından veri toplanmıştır. Veriler, tematik analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda PDR uzmanlarının mülteci çocuklara ilişkin algıları, mülteci çocuklara yaklaşım tarzları, mülteci çocukların talepleri, mülteci çocuklara yönelik yürütülen çalışmalar, mülteci çocuklarla çalışabilme yetkinliği ve mülteci çocuklara yönelik etkili müdahale önerileri olmak üzere altı tema ve bu temalara bağlı 27 alt tema belirlenmiştir. PDR uzmanlarının mülteci çocuklara ilişkin gerçekçi bir algıya sahip oldukları, mülteci çocukların talepleri doğrultusunda kendilerine yönelik çeşitli faaliyetleri genel olarak profesyonel bir tutumla yürüttükleri, bu süreçte zorlandıkları bazı durumların olduğu ve bu durumlar karşısında çeşitli başa çıkma yöntemleri geliştirdikleri saptanmıştır. Mülteci çocuklarla çalışma, PDR uzmanlarının mesleki becerilerine katkı sunmakta, bununla birlikte PDR uzmanları, sundukları hizmetleri geliştirmek için dile dayanmayan yöntemler, travma eğitimi, mülteci hakları, psikoeğitim ve oyun gibi alanlarda eğitime ihtiyaç duymaktadır. PDR uzmanları, deneyimlerine dayanarak mülteci çocuklara yönelik etkili müdahaleler için çeşitli öneriler sunmaktadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda okul PDR servislerinin, mülteci çocukların ruh sağlığını artırmak için olumlu deneyimleri artırıcı faaliyetlerin öncüsü olabileceği değerlendirilmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.18863/pgy.1168359
dc.identifier.issn 1309-0658
dc.identifier.issn 1309-0674
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18863/pgy.1168359
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6445
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Çalışma en_US
dc.subject Etnik Çalışmalar en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.title Okulda Ruh Sağlığı Hizmetleri Kapsamında Mülteci Çocuklar en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Artuklu University en_US
gdc.description.departmenttemp MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 170 en_US
gdc.description.issue Ek 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 157 en_US
gdc.description.volume 14 en_US
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication a5c05185-b01e-4e7c-8973-49d171cd9c0f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a5c05185-b01e-4e7c-8973-49d171cd9c0f
relation.isOrgUnitOfPublication ade308ff-1e26-4690-9555-858aaec7e80c
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery ade308ff-1e26-4690-9555-858aaec7e80c

Files