MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okulda Ruh Sağlığı Hizmetleri Kapsamında Mülteci Çocuklar

dc.contributor.authorErgün, Naif
dc.contributor.authorBozdağ, Faruk
dc.date.accessioned2025-02-15T19:41:40Z
dc.date.available2025-02-15T19:41:40Z
dc.date.issued2022
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractMülteci çocukların psikososyal, akademik ve mesleki gelişiminde okullar önemli bir rol taşımaktadır. Özellikle okullarda ruh sağlığı hizmeti sunan PDR uzmanlarının bu süreçteki etkilerinin kritik olduğu bilinmektedir. Mülteci çocuklarla çalışma deneyimi olan PDR uzmanlarının sorunlara yaklaşım tarzları, zorlandıkları alanlar, destek ihtiyaçları ve önerilerinin belirlenmesi bu yönde sunulacak hizmetlerin niteliğini arttırabilmektedir. Bu çalışmada mülteci çocuklarla çalışma yürütmüş olan PDR uzmanlarının deneyimleri incelenmiştir. Fenomenolojik desenle tasarlanan araştırmada 38 PDR uzmanından veri toplanmıştır. Veriler, tematik analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda PDR uzmanlarının mülteci çocuklara ilişkin algıları, mülteci çocuklara yaklaşım tarzları, mülteci çocukların talepleri, mülteci çocuklara yönelik yürütülen çalışmalar, mülteci çocuklarla çalışabilme yetkinliği ve mülteci çocuklara yönelik etkili müdahale önerileri olmak üzere altı tema ve bu temalara bağlı 27 alt tema belirlenmiştir. PDR uzmanlarının mülteci çocuklara ilişkin gerçekçi bir algıya sahip oldukları, mülteci çocukların talepleri doğrultusunda kendilerine yönelik çeşitli faaliyetleri genel olarak profesyonel bir tutumla yürüttükleri, bu süreçte zorlandıkları bazı durumların olduğu ve bu durumlar karşısında çeşitli başa çıkma yöntemleri geliştirdikleri saptanmıştır. Mülteci çocuklarla çalışma, PDR uzmanlarının mesleki becerilerine katkı sunmakta, bununla birlikte PDR uzmanları, sundukları hizmetleri geliştirmek için dile dayanmayan yöntemler, travma eğitimi, mülteci hakları, psikoeğitim ve oyun gibi alanlarda eğitime ihtiyaç duymaktadır. PDR uzmanları, deneyimlerine dayanarak mülteci çocuklara yönelik etkili müdahaleler için çeşitli öneriler sunmaktadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda okul PDR servislerinin, mülteci çocukların ruh sağlığını artırmak için olumlu deneyimleri artırıcı faaliyetlerin öncüsü olabileceği değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by GCRIS Admin (gcris@artuklu.edu.tr) on 2025-02-15T19:41:40Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-02-15T19:41:40Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2022en
dc.identifier.citationcount0
dc.identifier.doi10.18863/pgy.1168359
dc.identifier.endpage170en_US
dc.identifier.issn1309-0658
dc.identifier.issn1309-0674
dc.identifier.issueEk 1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18863/pgy.1168359
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6445
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofPsikiyatride Güncel Yaklaşımlaren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleOkulda Ruh Sağlığı Hizmetleri Kapsamında Mülteci Çocuklaren_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files