Gençlik merkezi müdürlerinin liderlik tarzları ile gençlik liderlerinin iş tatminleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.advisor Işıkgöz, Mustafa Enes
dc.contributor.author Özgeç, Adem
dc.contributor.other 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.contributor.other 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:50Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:50Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araGtırmanın temel amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Gençlik Merkezlerinde görev yapan Gençlik Merkezi Müdürlerinin liderlik tarzları ile Gençlik Liderlerinin iG tatminleri arasındaki iliGkiyi incelemektir. Ayrıca Liderlik stillerinin çalıGanların iG tatminini etkileyip etkilemediğini araGtırmak ve eğer etkiliyorsa ne ölçüde etkilediğini inceleyerek, karGılaGılan sorunlar hakkında çözüm önerilerinde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda; araGtırmada yöneticilik ve liderlik kavramları, liderlik tanımları, liderlik ile ilgili yaklaGımlar, GG tatmini ve liderlik tarzlarından bahsedilmiGtir. AraGtırmanın evrenini 2021 yılı itibariyle Gençlik ve Spor Bakanlığı"na bağlı Gençlik Merkezlerinde görev yapan 1294 Gençlik Lideri oluGturmaktadır. AraGtırmaya 279 gençlik lideri katılmıG, bu liderlerden 5"inin çevrimiçi anketi hatalı doldurduğu tespit edilmiGtir. Bu kapsamda araGtırmanın örneklemini 274 gençlik lideri oluGturmuGtur. Bu araGtırmada Betimsel türde iliGkisel tarama modeli kullanılmıGtır. AraGtırmada verileri toplamak için Weiss, David, England ve Lofquist (1967) tarafından iG doyumunu ölçmek amacıyla geliGtirilen ve 20 sorudan oluGan Minnesota GG Doyum Ölçeği ve Gençlik Merkezi Müdürlerinin liderlik Tarzlarını ve niteliklerini belirlemeye yönelik, Bass ve Avelio (1985) tarafından geliGtirilen Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği kullanılmıGtır. AraGtırma sonucunda; Gençlik liderlerinin, gençlik merkezi müdürlerinin liderlik tarzlarına iliGkin görüG ortalamalarının "DönüGümcü Liderlik" alt boyutunda (40,69±18,78), "EtkileGimci Liderlik" alt boyutunda (12,83±4,24) ve son olarak "Serbestlik Tanıyan Liderlik" alt boyutunda (8,44±4,38) olarak gerçekleGtiği görülmektedir. GG doyumu ölçeğine iliGkin değerler incelendiğinde, "Gçsel Doyum" alt boyutunda (42,73±10,17), "DıGsal Doyum" alt boyutunda (22,84±7,34) ve "Genel Doyum" (65,57±16,55) olduğu görülmektedir. Gençlik Liderlerinin, liderlik stilleri ölçeğine iliGkin değiGkenleri incelendiğinde yaG, cinsiyet, medeni durum değiGkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı görülürken, eğitim düzeyi bakımından bir farklılık olduğu tespit edilmiGtir. AraGtırmada katılımcıların, demografik özellikleri açısından iG tatmin düzeyleri incelendiğinde ise, yaG, cinsiyet, medeni durum değiGkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı görülürken, eğitim düzeyi bakımından bir farklılık olduğu tespit edilmiGtir. Diğer bir ifade ile kadın veya erkek, evli ya da bekâr, farklı yaGlarda çalıGanlar iGlerinden benzer düzeyde tatmin sağlamaktadırlar. Eğitim düzeyinde farklılık olması içsel doyumda lisansüstü eğitim düzeyine sahip bireylerin puan ortalamalarının lisans eğitim düzeyine sahip bireylere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. DıGsal doyum ve genel doyumdaki farklılıklar incelendiğinde, lisansüstü eğitim düzeyine sahip bireylerin puan ortalamalarının lisans ve ön lisans eğitim düzeyine sahip bireylere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. en_US
dc.description.abstract The main purpose of this research is to examine the relationship between the leadership styles of Youth Center Managers working in Youth Centers affiliated to the Ministry of Youth and Sports and the job satisfaction of Youth Leaders. In addition, it is to investigate whether the leadership styles affect the job satisfaction of the employees, and if so, to examine to what extent it does and to suggest solutions about the problems encountered. In accordance with this purpose; In the research, the concepts of management and leadership, definitions of leadership, approaches to leadership, job satisfaction and leadership styles are mentioned. The universe of the research consists of 1294 Youth Leaders working in Youth Centers affiliated to the Ministry of Youth and Sports as of 2021. 279 youth leaders participated in the research, and it was determined that 5 of these leaders filled the online questionnaire incorrectly. In this context, the sample of the research consisted of 274 youth leaders.In this study, a descriptive relational survey model was used. The Minnesota Job Satisfaction Scale, which consists of 20 questions and was developed by Weiss, David, England, and Lofquist (1967) to measure job satisfaction, was developed by Bass and Avelio (1985) to determine the leadership styles and qualities of Youth Center Managers. scale is used. As a result of the research; Youth leaders' and youth center managers' leadership styles were averaged in the "Transformational Leadership" subdimension (40.69±18.78), "Interactive Leadership" sub-dimension (12.83±4.24) and finally in the "Leadership Allowing Freedom" sub-dimension. sub-dimension (8.44±4.38).When the values related to the job satisfaction scale were examined, it was found that the "Internal Satisfaction" sub-dimension (42.73±10.17), the "External Satisfaction" sub-dimension (22.84±7.34) and the "General Satisfaction" (65.57±16, 55) appears to be. When the variables of the Youth Leaders' leadership styles scale were examined, it was observed that there was no statistically significant difference in the variables of age, gender, marital status, but there was a difference in terms of education level. When the job satisfaction levels of the participants in the study were examined in terms of demographic characteristics, it was found that there was no statistically significant difference in age, gender, marital status variables, but there was a difference in terms of education level. In other words, women or men, married or single, employees of different ages provide a similar level of satisfaction with their jobs.It is seen that the mean score of individuals with graduate education level is higher than individuals with undergraduate education level in terms of internal satisfaction, as there is a difference in education level. When the differences in external satisfaction and general satisfaction are examined, it is seen that the average score of individuals with graduate education level is higher than individuals with undergraduate and associate degree education. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qu4shrtrvzdwK15eOQFtqAhz3peOXa9O8UT-_aFXatWz
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3607
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Liderlik Tarzları en_US
dc.subject GG Tatmini en_US
dc.subject Gençlik Merkezi Müdürü en_US
dc.subject Gençlik Lideri en_US
dc.subject Leadership Styles en_US
dc.subject Job Satisfaction en_US
dc.subject Youth Leadership en_US
dc.subject Youth Center Manager en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.subject Dönüşümcü liderlik en_US
dc.subject Transformational leadership en_US
dc.subject Gençlik merkezleri en_US
dc.subject Youth centers en_US
dc.subject Liderlik en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Liderlik modelleri en_US
dc.subject Leadership models en_US
dc.subject Otokratik liderlik en_US
dc.subject Autocratic leadership en_US
dc.subject Yöneticiler en_US
dc.subject Managers en_US
dc.subject İletişim tarzları en_US
dc.subject Communication styles en_US
dc.subject İş ortamı en_US
dc.subject Work environment en_US
dc.title Gençlik merkezi müdürlerinin liderlik tarzları ile gençlik liderlerinin iş tatminleri arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining the relationship between the leadership styles of youth center managers and job satisfaction of youth leaders en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özgeç, Adem
gdc.author.institutional Işıkgöz, Mustafa Enes
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 74 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 692263 en_US
relation.isAuthorOfPublication 89696bf2-80b9-4313-a186-ddd69cdc7c9d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 89696bf2-80b9-4313-a186-ddd69cdc7c9d
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
692263.pdf
Size:
1.63 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text