MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Analyzing Teachers’ Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:39Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:39Z
dc.date.issued 2014
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin demokrasiye yönelik tutumlarını cinsiyetlerine, kıdem yılına, mezun oldukları bölüme ve eğitim durumlarına göre incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 öğretim yılında Diyarbakır merkezdeki genel liselerde görev yap an 234 öğretmen oluşturmuştur. Veri top lama aracı olarak Demokrasiye Yönelik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi f ormu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular bir bütün olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin genel olarak demokratik tutumlarının yüksek olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca bayan öğretmenlerin ve mesleki kıdemi yüksek olan öğretmenlerin demokrasiye yönelik daha olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. en_US
dc.description.abstract The main aim of this research is to determine teachers ’ attitudes towards democracy in high schools and investigate whether these attitudes levels diff er or not, according their genders, length of service, graduation and educational status. The research has been conducted among 234 teachers in high schools in Diyarbakır in the 2010 – 2011 educational year. The Attitude Scale toward Democracy and a p ersonal collection f orm were used as a data collection tool. When these averages related to p ositive exp ressions are evaluated, it is p ossible to say that teachers ’ attitudes related to democracy were generally p ositive in a high rate. In the obtained results, it has been f ound out that f emale teachers and teachers who have longer service have more p ositive attitudes towards democracy than others. en_US
dc.identifier.endpage 81 en_US
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 65 en_US
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU5EZ3pNdz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1452
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Analyzing Teachers’ Attitudes towards Democracy in Terms of Some Variables en_US
dc.title.alternative Öğretmenlerin Demokrasiye İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files