Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Bozan, Serdar
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 09.05. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 9. Faculty of Health Sciences / Sağlık Bilimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-07-23T10:17:51Z
dc.date.available 2020-07-23T10:17:51Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu çalışmada; mesleklerinin ilk yıllarında öğretmenlerin sınıf yönetimine ilişkin yaşadıkları zorlukları ve süreç içerisinde kazandıkları tecrübeleri belirlemekle beraber göreve yeni başlayan öğretmen adayları için sınıf yönetimine yönelik önerileri alınmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama türünde nitel bir çalışmadır. Bu amaçla 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında, Mardin – Artuklu ilçesinde, farklı kademe, okul türü ve branştan amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi tekniği ile belirlenen 64 öğretmen ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere veri toplama formları dağıtılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak, bulgular; tema, alt tema/görüş ve frekanslarla birlikte tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma bulguları incelendiğinde öğretmenlerin sınıf yönetiminde genel olarak öğretmen yeterlilik/özelliklerinden kaynaklı (öğrenci dikkatinin canlı tutulması, öğretmen alan yetersizliği...) öğrencilerden kaynaklı (öğrencilerin derse hazırlıksız gelmesi, öğrenci hazırbulunuşluk durumları, belirlenen kuralların ihlal edilmesi...), velilerden kaynaklı (sosyal ve kültürel farklılıklar, veli tutumları), mekandan kaynaklı (fiziki şartların yetersizliği, sınıfların kalabalık olması) hususlarda sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Göreve yeni başlayan öğretmen adayları için sınıf yönetimine yönelik önerilerin ise öğretmen yeterliliklerinin geliştirilmesi, uygun sınıf ikliminin oluşturulması, farklı yöntem-teknik kullanımı ve mekanın düzenlenmesi hususlarında olduğu görülmüştür. en_US
dc.identifier.citation Bozan, S. ve Ekinci, A. (2020). Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Education Journal, 28(1), 137-153. doi:10.24106/kefdergi.3480 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2178
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE5UWXdNQT09/ogretmenlerin-mesleklerinin-ilk-yillarinda-sinif-yonetiminde-yasadiklari-sorunlara-iliskin-goruslerinin-degerlendirilmesi
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kastamonu Education Journal en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğretmen, Sınıf yönetimi, Sınıf yönetimi becerisi en_US
dc.title Öğretmenlerin Mesleklerinin İlk Yıllarında Sınıf Yönetiminde Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Evaluation of Teachers' Views on Problems in Classroom Management in Their Early Years en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-1677-4727
gdc.author.institutional Bozan, Serdar
gdc.author.institutional Ekinci, Abdurrahman
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Midyat Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 153 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
gdc.description.startpage 137 en_US
gdc.description.volume 28 en_US
gdc.identifier.trdizinid 388560
relation.isAuthorOfPublication a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 632fabc5-6bb5-43ef-8a92-8f603b8b9d34
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sınıf Yönetimi.pdf
Size:
1.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: