MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

SPOR YOLUYLA PAZARLAMA KAVRAMINA ANALİTİK YAKLAŞIM

dc.authorid 0000-0001-7181-9118
dc.contributor.author Serarslan, Mustafa Zahit
dc.contributor.other Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü
dc.date.accessioned 2021-06-21T10:50:30Z
dc.date.available 2021-06-21T10:50:30Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Yüksek Okullar, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spor Yöneticiliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Spor pazarlaması, endüstriyel ürün pazarlamasından kavram olarak da boyutları bakımından da farklılık gösterir. Gelişmekte olan bir bilim alanı olan spor pazarlaması kavramı ve boyutlarının analitik olarak ele alınması ve tartışılması spor pazarlaması yazınına ve uygulamacılarına katkılar sağlayacaktır. Spor pazarlamasının boyutlarından birisi de “spor yoluyla pazarlamadır”. Bu bağlamda spor pazarlaması boyutlarından birisi olan “spor yoluyla pazarlama” kavramı ve içeriğinin ele alınıp tartışılması çalışmamızın amacıdır. Çalışmamız analitik yöntem ve tarama yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir. Bilindiği gibi, analitik yöntem sorgulayarak kavramsallaştırmaya dayanır. Fikirler kavramsallaşmadan insan yaşamına girememekte yani uygulamada kendine yer bulamamaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada “spor yoluyla pazarlama” kavramı ele alınmış ve spor pazarlaması içerisindeki yeri ve boyutları analitik yöntemle belirlenmeye çalışılmıştır. Kişi veya işletmelerin ürünlerini pazarlamada sporu kullanmaları veya spordan hem doğrudan hem de dolaylı olarak potansiyel müşterilerinin dikkatini çekmek gayesiyle vasıta biçiminde yararlanmaları neticesinde “spor yoluyla pazarlama” meydana gelir. Kişi veya işletmeler “spor yoluyla pazarlama” icra ederken belirli seçeneklerden faydalanabilirler. Bunlar; kendi içlerinde spor kulübü tesis edip dinamik bicimde sportif faaliyetler yapmak; kendi seçtiği bir spor olayı, takımı, aktivitesi yada sporcunun desteklenmesi (sponsorluğunu yapmak) ve Spor mekanı (Türk Telekom Arena), ligi (Türksel süper lig), kulübü (Vestel Manisa) isim hakkı alınması; iş bağlantılarına yardımı olabilecek bir takım sportif organizasyonların düzenlenmesini temin etmek ve bunlar gibi organizasyona dahil olmak; ürün reklamlarında sporculara yer vermek ve sporcunun kullanmış oluğu ürün veya ürün çeşitlerinin sosyal medya ortamında beğeni kazanması veya “kulaktan kulağa pazarlama tekniğinin internet ortamına uygun bir türü olarak kabul edilebilecek olan viral reklamdan yararlanmak; Lisanslama (çilek mobilya, taç…) ya da ürünleştirme eylemleri yapmak. en_US
dc.description.abstract Sports marketing differs from industrial product marketing in terms of concept and size. The analytical approach and discussion of the concept and dimensions of sports marketing, which is a developing science, will contribute to the literature and practitioners of sports marketing. One of the dimensions of sports marketing is "marketing through sports". In this context, the purpose of our study is to discuss the concept and content of "marketing through sports" which is one of the dimensions of sports marketing. Our study was carried out with analytical and screening methods. As is known, the analytical method is based on conceptualization by questioning. Ideas cannot enter human life without conceptualization, which means they cannot find a place for themselves in practice. In this context, "marketing through sports" concept is discussed and its place and dimensions in sports marketing are tried to be determined by the analytical method. "Marketing through sports" occurs when individuals or organizations use sports to market their goods and services, or use sports as a means of directly or indirectly reaching their target group. Individuals or organizations can make use of the following alternatives when performing "marketing through sports"; to establish sports clubs and actively engage in sports activities; to support (undertake sponsorship) any sports event, team, activity or athlete, and to obtain name rights for sports venue (Türk Telekom Arena), league (Turkish Super League), club (Vestel Manisa); to make and participate in various sports organizations to assist in business connection; to use athletes in advertising of goods and services; and benefit from viral advertisements, which can be called a type of products used by athletes that are appreciated on social media or a form of word-of-mouth marketing adapted to the internet world; to do license (Çilek furniture or Taç curtain)or productive actions. en_US
dc.description.citation SERARSLAN M. Z (2020). SPOR YOLUYLA PAZARLAMA KAVRAMINA ANALİTİK YAKLAŞIM. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 18(1), 33 - 45. Doi: 10.33689/spormetre.623201 en_US
dc.identifier.doi 10.33689/spormetre.623201
dc.identifier.endpage 45 en_US
dc.identifier.issn 1304-284X
dc.identifier.issn 2717-6347
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 33 en_US
dc.identifier.trdizinid 362086
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeU1EZzJOZz09/spor-yoluyla-pazarlama-kavramina-analitik-yaklasim
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33689/spormetre.623201
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2572
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ en_US
dc.relation.ispartof SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Pazarlama, spor pazarlaması, spor yoluyla pazarlama. en_US
dc.subject Marketing, sports marketing, marketing through sport. en_US
dc.title SPOR YOLUYLA PAZARLAMA KAVRAMINA ANALİTİK YAKLAŞIM en_US
dc.title.alternative ANALYTICAL APPROACH TO CONCEPT OF MARKETING THROUGH SPORTS en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 56d5ca27-9779-45a4-b3cf-ffe06dfb4162
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 56d5ca27-9779-45a4-b3cf-ffe06dfb4162
relation.isOrgUnitOfPublication c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
af4c9b9d-5de4-40b8-bc5c-f5b01b123527.pdf
Size:
247.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: