MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions

dc.contributor.author Yıldırım, Muhamet Cevat
dc.contributor.author Kadir Beycioğlu
dc.contributor.author C. Teyyar Uğurlu
dc.contributor.author Mehmet Sincar
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.issued 2012
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine educational supervisors’ perceptions on the problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. The case study model was employed in the present research. The study group was determined through a maximum variation sampling method. The study group consisted of 16 educational supervisors that included two educational supervisors from every province in the Southeast Anatolian region in Turkey. Data were collected through semi-structured interviews. Descriptive and content analysis techniques were used in data analysis phase. The results show that educational supervisors faced various problems in four main assigned positions; especially they faced problems resulting from supervisory policies in education system. As a result it may be claimed that it is necessary to rethink the structure of supervision system, and to construct some structural changes. en_US
dc.identifier.endpage 21 en_US
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.trdizinid 157402
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM05EQXlNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1541
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Dergi en_US]
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions en_US
dc.title.alternative Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files