Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki

dc.contributor.author Ayanoğlu, Mine
dc.contributor.other 18.02. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 18. Vocational Higher School of Midyat/ Midyat Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-20T16:36:39Z
dc.date.available 2023-12-20T16:36:39Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Günümüzde öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların eğitimi, toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Türkiye’de de bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar sınırlı düzeydedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik yeterlikleri, öz yeterlik kaynakları ve pozitif öğretmenlik becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, tesadüfen seçilen 25 resmi ilkokul ve 10 özel ilkokulda görev yapan toplam 317 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği, Pozitif Öğretmen Ölçeği ve Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistikler ve Pearson Korelasyon katsayıları kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin derste akış yaşatmak ile dikkate alma, güdüleme, derse odaklanma, dikkat toplama ve olumlu tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.18026/cbayarsos.632453
dc.identifier.issn 1304-4796
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5093
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Celal Bayar Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-5602-4752
gdc.author.scopusid 119545
gdc.author.wosid JRX-6819-2023
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 218 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
gdc.description.startpage 205 en_US
gdc.description.volume 18 en_US
gdc.identifier.trdizinid 370817
relation.isAuthorOfPublication 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication 40ad0271-fe36-439f-8e80-c581ab5f293c
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki.pdf
Size:
503.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: