MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki

dc.authorid 0000-0002-5602-4752
dc.authorscopusid 119545
dc.authorwosid JRX-6819-2023
dc.contributor.author Ayanoğlu, Mine
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-20T16:36:39Z
dc.date.available 2023-12-20T16:36:39Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
dc.description.abstract Günümüzde öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların eğitimi, toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Türkiye’de de bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar sınırlı düzeydedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik yeterlikleri, öz yeterlik kaynakları ve pozitif öğretmenlik becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, tesadüfen seçilen 25 resmi ilkokul ve 10 özel ilkokulda görev yapan toplam 317 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği, Pozitif Öğretmen Ölçeği ve Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistikler ve Pearson Korelasyon katsayıları kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin derste akış yaşatmak ile dikkate alma, güdüleme, derse odaklanma, dikkat toplama ve olumlu tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. en_US
dc.identifier.doi 10.18026/cbayarsos.632453
dc.identifier.endpage 218 en_US
dc.identifier.issn 1304-4796
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 205 en_US
dc.identifier.trdizinid 370817
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5093
dc.identifier.volume 18 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Celal Bayar Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki.pdf
Size:
503.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: