MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Aday Öğretmen Yetiştirme Programının Etkililiğine İlişkin Aday ve Danışman Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

dc.authorid 0000-0002-1677-4727
dc.contributor.author Bozan, Serdar
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2020-07-23T10:26:04Z
dc.date.available 2020-07-23T10:26:04Z
dc.date.issued 2019
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Midyat Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğini aday ve danışman öğretmen görüşleri ışığında belirleyerek sürece ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Mardin ili Artuklu, Kızıltepe, Ömerli, Yeşilli, Nusaybin ilçe sınırları içerisinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okullarına atanan 207 aday öğretmen ve aday öğretmenlere görevlendirilen 179 danışman öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmış, toplanan veriler karma araştırma modeli ile bir araya getirerek yorumlanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından aday ve danışman öğretmenler için ayrı geliştirilen “aday ve danışman öğretmen ölçekleri”, nitel verilerin toplanmasında ise benzer şekilde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel çözümlenmesinde, t- testi ve ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Nitel verilere, içerik analizi uygulanarak yorumlanmıştır. Nicel bulgular, aday öğretmenlerin programın etkililiğine dair çoğunlukla kararsız, danışmanların ise programdan memnun olduğunu göstermektedir. Nitel verilerden elde edilen bulgular değerlendirildiğinde programın öğretmenliğe yeni atanmış adaylar için çok yararlı bir program olduğu yönündedir. en_US
dc.description.citation Ekinci A., Bozan, S., Sakız, H. (2019). 2016 Yılı Aday Öğretmen Yetiştirme Programının Etkililiğine İlişkin Aday Öğretmen ve Danışman Öğretmen Görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,52(3), S.803-838. en_US
dc.identifier.doi 0.30964/auebfd.466469
dc.identifier.endpage 838 en_US
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 803 en_US
dc.identifier.trdizinid 372768
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2179
dc.identifier.volume 52 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Aday öğretmen, danışman öğretmen, aday öğretmenlik programı en_US
dc.title Aday Öğretmen Yetiştirme Programının Etkililiğine İlişkin Aday ve Danışman Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isOrgUnitOfPublication 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Aday_Ogretmen_Yetistirme_Programinin_Etkililigine_.pdf
Size:
841.58 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: