MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Motivasyon Düzeyleri ile Sorumluluk Alma Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.author Ergel, Abdülbaki
dc.contributor.author Ergel, Abdulbaki
dc.contributor.other Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:45:01Z
dc.date.available 2025-02-15T19:45:01Z
dc.date.issued 2024
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp KAFKAS ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı; okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasındaki ilişki incelendiğinden İlişkisel Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılının güz döneminde Erzurum ili Yakutiye merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokulların anasınıfları ve anaokullarına devam eden 48-72 aylık 367 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak gerekli izinleri alınan çocukların motivasyon düzeylerini ölçmek için “Okul Öncesi Çocuklar İçin Motivasyon Ölçeği (DMQ18)” ve sorumluluk düzeylerini ölçmek için “Sorumlu Davranma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; çocukların sorumluluk düzeylerinin cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre; çocukların motivasyon düzeylerinin ise cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermediği saptanırken (p>0.05); çocukların motivasyon düzeylerinin okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği; bu farklılığın ise anasınıfına giden çocukların lehine olduğu saptanmıştır (p<0.05). Araştırmanın sonucunda; okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.33711/yyuefd.1441794
dc.identifier.endpage 647 en_US
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 629 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.33711/yyuefd.1441794
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6640
dc.identifier.volume 21 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.title Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Motivasyon Düzeyleri ile Sorumluluk Alma Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bed9542f-678a-47aa-a52e-1ac8b73bda17
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bed9542f-678a-47aa-a52e-1ac8b73bda17
relation.isOrgUnitOfPublication 54c4c235-5e0f-4f43-a3fd-341c415cadf1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 54c4c235-5e0f-4f43-a3fd-341c415cadf1

Files