Öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

dc.contributor.author M. Cevat Yıldırım
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:44Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:44Z
dc.date.issued 2012
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin ne düzeyde olduğunun belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Şanlıurfa il merkezindeki 4778 ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeni araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 431 ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, kişisel bilgi formu ve Yıldırım (2012) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Yönetme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklemler t testi, ANOVA ve Welch testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of the present research is to determine elementary and secondary education teachers’ constructivist learning environment management skills level. In this research, the survey model was used. The research population consists of 4778 elementary and high school teachers who work in central district of Şanlıurfa. The sample of this study consists of 431 elementary and secondary education teachers. Personal information form and “Scale of Constructivist Learning Environment Management Skills (SCLEMS)” which was developed by Yıldırım (2012) were utilized to collect data. Arithmetic mean, standard deviation, independent samples t-test, ANOVA, and Welch test techniques were used for the statistical analysis of the data. The findings show that elementary and secondary education teachers’ constructivist learning environment management skills level was successful. en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM056VTJOZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1526
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Disiplinler Arası en_US
dc.title Öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Analysis of teachers’ constructivist learning environment management skills in terms of some variables en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yıldırım, Muhamet Cevat
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 92 en_US
gdc.description.issue 42 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 79 en_US
gdc.description.volume 11 en_US
gdc.identifier.trdizinid 137756
relation.isAuthorOfPublication 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files