MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Internet Usage Experiences of Primary School Students: a Phenomenological Study

Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Psychology / Psikoloji Bölümü
Psikoloji bölümünün temel amacı, insan davranışlarını ve onları tetikleyen bilişsel, duygusal ve çevresel süreçleri anlamaya yönelik çağdaş psikoloji bilgilerini öğrencilere kazandırmak ve araştırma yoluyla o bilgilerin artmasına katkıda bulunmaktır. Ayrıca psikolojinin çeşitli dallarında, uygulamalı ve kuramsal alanlarda çalışmak üzere uzman yetiştirmek de temel amaçlar arasında yer alır. 20. Yüzyılda başlayıp 21. Yüzyılda devam eden modernleşme süreci içinde teknolojideki hızlı değişimler toplumsal ve ekonomik yapıyı değiştirmiş; dolayısıyla toplumu oluşturan bireylerin davranışlarında değişikliğe neden olmuştur. Ekonomik iniş ve çıkışlar, küreselleşmenin getiri ve götürüleri, yeni ve geleneksel değerlerin çatışması, işsizlik, yeni mesleklere yönelim, yaşanılan krizler ve kriz sonrası travmalar insanların bu değişken süreçlere uyumunu zorlaştırmaktadır. Günümüzde teknolojik gelişmelerin hızı, kısa dönemler arasında ciddi kuşak farklılıkları yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu farklılık içerisinde yetişen ve gelişim süreçleri önceki kuşaklardan farklı seyreden yeni neslin yetişmesi için ebeveyn ve öğretmen davranışlarının güncelleşme sorunu ile karşılaşılmaktadır. Aynı zamanda işverenin çalışanından ya da çalışanın işvereninden beklentileri farklı yapıya bürünmüştür. Tüm bu koşullar düşünüldüğünde bu hızlı değişim süreci içerisinde bireyin karşılaştığı sorunlarla tek başına baş etmesi yeterli olmamıştır. Psikoloji bilim dalı bu hızlı değişim sürecinde insanların ve toplumların yanında olmakta, onların döneme uyum gösterebilen bireyler ve toplumlar olabilme becerilerine ışık tutmaktadır. Klinik, gelişim, endüstri ve benzeri alanlarda yapılan psikolojik araştırmalar, insanın yeni ve hızla değişen toplumda karşılaştığı sorunların üstesinden gelmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Psikoloji alanında çalışan bireyler insanlara destek olabilecek çok hassas bir görev üstlenmişlerdir.

Journal Issue

Events

Abstract

This study deals with primary school students’ experiences with the Internet use to examine the potential risks of Internet use at an early age. To achieve this, a qualitative phenomenological study was designed. The criterion sampling technique was used to determine the study group. The group was composed of 16 thirdand fourth-grade students studying at a public school in the province of Mardin during the 2022–2023 academic year. In the study, data were obtained with a semistructured interview form. Thematic analysis technique was used to analyze the data. The findings of the studyindicated that the primary school students who were interviewed used the Internet with single and multiple digital screens for action, sports, and intelligence games; for content on sites such as YouTube, Netflix, and TikTok; for doing homework and research on Google; and for course applications. It has been found that there are no harmful internet sites that are consciously entered, although sexual content, paid, or infected sites are accidentally entered. It has been concluded that the knowledge of children at an early age about the possible harms of the Internet is at a low level. It is thought that informative guidance studies should be carried out on the conscious use of technology and the Internet for all stakeholders that make up society.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Hayef:Journal of Education (Online)

Volume

20

Issue

3

Start Page

251

End Page

261