Ortaokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Akpınar, Burhan
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-10T11:31:08Z
dc.date.available 2019-05-10T11:31:08Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Undesirable student behaviours are one of the main factors that prevent effective classroom management and teachers’ works. These behaviours prevent both student learning and formation and maintenance of effective learning-teaching environment by teacher. The aim of this research is to identify frequency of undesirable student behaviours according to teacher’s views. Research is in style of the descriptive scanning model. Population of the research is constituted by 1450 teachers from 56 schools in Batman in 2012-2013 academic year. The sample of the research is constituted by 590 teachers from 34 schools. The scale used in this research is developed by researcher. The frequency of undesirable student behaviours in middle schools is “sometimes” for “interpersonal relations” and “classroom behaviours”, and “rarely” for “harming behaviour”. Results show significant difference in teachers’ views depending on gender, grade and school but there is no significant difference depending on branch. In order to decrease frequency of undesirable student behaviours, experts should train school administration, teachers, students and parents, besides there should be more opportunities for social, sport and extracurricular activities. en_US
dc.description.abstract İstenmeyen öğrenci davranışları, etkili sınıf yönetimini ve öğretmenlerin çalışmalarını engelleyen etkenlerden başında gelmektedir. Bu davranışlar, hem öğrencilerin öğrenmesini hem de, öğretmenlerin etkili öğrenmeöğretme ortamını oluşturmasını ve devam ettirmesini engellemektedir Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışların görülme sıklığını tespit etmektir. Araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Batman ili merkez ilçede 56 okulda görev yapan 1450 öğretmen, örneklemini ise, 34 okulda görev yapan 590 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekle elde edilmiştir. Ortaokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarının görülme sıklığı “Bireyler Arası İlişkiler” ve “Sınıf Dışı Davranışlar” için “Bazen” düzeyinde, “Zarar Verici Davranışlar” boyutunda ise “Çok Nadir” düzeyinde gerçekleştiği saptanmıştır. Sonuçlar, değişkenler açısından değerlendirildiğinde öğretmen görüşleri arasında cinsiyet, kıdem ve görev yapılan okul türüne göre anlamı farklılaşma olduğu, branşa göre ise, anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Buna göre, istenmeyen öğrenci davranışlarının görülme sıklığını en az düzeye indirmek için okul idarecilerine, öğretmenlere, öğrencilere ve öğrenci ailelerine uzman kişilerce eğitim verilmeli, ayrıca okullarda sosyal etkinlikler, sportif faaliyetler ve ders dışı etkinliklere daha fazla imkan sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır. en_US
dc.description.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeE9UQXlNZz09/ortaokullarda-istenmeyen-ogrenci-davranislarina-iliskin-ogretmen-goruslerinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.citation Özdaş, F , Akpınar, B . (2018). Ortaokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1489-1501. DOI: 10.17755/esosder.368187 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/272
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative EVAULATION OF TEACHERS’ VIEWS ON UNDESIRABLE STUDENT BEHAVIOURS IN MIDDLE SCHOOLS en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdaş, Faysal
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.identifier.trdizinid 311902
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ORTAOKULLARDA İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ.pdf
Size:
631.35 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: