Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı çevrim içi bir grup rehberliği programının lise öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi

dc.contributor.advisor Özpolat, Vahap
dc.contributor.author Özpolat, Vahap
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:56Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:56Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı bir grup rehberliği programının çevrim içi ve yüz yüze uygulanmasının lise öğrencilerinin sınav kaygısına etkisini incelemektir. Çalışma Mardin Fen Lisesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılı 2. döneminde 9. ve 10. Sınıf öğrencileri ile yapılmış; deney grubunda 10, kontrol grubunda 12 olmak üzere toplam 22 öğrenci ile tamamlanmıştır. 8 oturum olarak geliştirilen grup rehberliği programı deney grubuna çevrim içi olarak, kontrol grubuna yüz yüze uygulanmıştır. Çalışmada her iki gruba da ön test ve son test olarak Sınav Kaygısı Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programları ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin uygulama sonrasında Sınav Kaygısı Ölçeğinden aldıkları puanlarda düşüş gözlenmiştir. Ayrıca yapılan analizler ile uygulama öncesi sınav kaygısı puanlarının birbirlerine benzer olduğu görülen deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrası kaygı puanları arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Dolayısıyla hazırlanan grup rehberliği programının çevrim içi uygulanmasının öğrencilerin kaygı düzeylerinin düşmesinde yüz yüze uygulanması ile benzer düzeyde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the effect of online and face-to-face application of a group guidance program based on a cognitive behavioral approach on high school students' test anxiety. The study was conducted with 9th and 10th grade students in the 2nd semester of the 2021-2022 academic year in a science high school in Mardin; The study was completed with a total of 22 students, 10 in the experimental group and 12 in the control group. The group guidance program, which was developed as 8 sessions, was applied online to the experimental group and face-to-face to the control group. In the study, the Test Anxiety Scale was applied to both groups as a pre-test and post-test. The obtained data were analyzed with statistical programs. As a result of the analysis, a decrease was observed in the scores of the students in the experimental and control groups from the Test Anxiety Scale after the application. In addition, no significant difference was observed between the analysis and the post-application anxiety scores of the experimental and control group students, whose test anxiety scores were similar to each other before the application. Therefore, it was concluded that the online application of the prepared group guidance program was similar to the face-to-face application in reducing the anxiety levels of the students. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR4Pl86JgtJHq5kRjEkccb4tVBoeIGw2vSF4G1X4YHgsP
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3655
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Gelişimsel rehberlik programı en_US
dc.subject Developmantal guidance program en_US
dc.subject Önleyici rehberlik en_US
dc.subject Preventive guidance en_US
dc.title Bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı çevrim içi bir grup rehberliği programının lise öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of an online group counseling program based on a cognitive behavioral approach on high school students' test anxiety en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kılıç, Fatma Mine
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 127 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 792100 en_US
relation.isAuthorOfPublication 47932fec-27ad-460c-99da-0bae20c057f9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 47932fec-27ad-460c-99da-0bae20c057f9
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
792100.pdf
Size:
3.65 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text