PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER

Thumbnail Image

Date

2023

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Nobel Yayınevi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
04.02. Department of Management / İşletme Bölümü
İşletme Bölümü, çağdaş işletmeciliğin temel kural ve ilkelerini teorik ve uygulamalı olarak,küresel dünyanın ve ülkemizin iş dünyası koşullarına uygun biçimde vermeyi amaçlayan bir bölümdür. Bölümümüz yönetim, muhasebe, pazarlama, finans, inovasyon, üretim ve insan kaynakları gibi işletmelerin ihtiyaç duyduğu alanlarda uzman elemanlar yetiştirerek iş dünyasına nitelikli insan kaynağı kazandırmayı amaç edinmiştir. Bölümümüz, zengin ve nitelikli öğretim kadrosuyla gerek Türkiye’de gerekse küresel dünyada nitelikli ve iddialı öğrencileryetiştirerek onların rekabetçi yeni Dünya ortamında başarılı olmalarını sağlamaya çalışmaktadır. Teorik ve uygulamalı bir formasyonla yetişen öğrencilerimiz,iş dünyasının her alanında rahatlıkla istihdam imkânı bulabilmektedir. Bölümden mezun olan öğrenciler özel sektörün yanı sıra kamu sektöründe de çalışabilmektedirler. Bölümümüzdeki öğretim kadrosunun zenginliği mesleki uygulamalarda bütünlük sağlamakta, uygulamada karşılaşılan eksiklikleri gidermeye yönelik önemli bir hareket niteliği kazandırmaktadır. Bu da öğrencilerimizi gerek ulusal gerekse küresel pazarlarda avantajlı hale getiren önemli bir husustur. Bölümümüz öğrencileri Mardin Artuklu Üniversitesi bünyesindeki bölümler arasında çift anadal ve yandal uygulamasından yararlanabilmektedirler. Öğrencilerimizin özellikle İktisat Bölümü’nde çift anadal yapması için gerekli düzenlemeler yapılmış ve alt yapı hazırlanmıştır. Öğrencilerimiz için İşletme ve İktisat Bölümlerinin seçmeli ders havuzları birleştirilmiş ve isteyen istediği bölümden uzmanlaşmak istediği alana göre ders seçebilmektedir. Ayrıca çift anadal yapmak isteyenler için İşletme ve İktisat Bölümlerinin zorunlu derslerinin önemli bir kısmı aynı olmuş, kalan dersler de karşılıklı olarak seçmeli ders havuzuna eklenmiştir. Fakültemizde yeni açılan Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü içinde bu sisteme entegre olma çalışmaları devam etmektedir. Söz konusu alt yapıdan dolayı isteyen öğrencilerimiz İşletme’nin yanı sıra İktisat Bölümü’nün (yakın bir gelecekte Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü de alternatif olarak eklenecektir) diplomasını da alarak mezun olma imkanına sahiptirler. Öğrencilerimiz bunun dışındaki bölümlerde de çift anadal veya yandal yapabilmektedirler. Öğrencilerimiz Erasmusdeğişim programı kapsamında Avrupa’da anlaşmalı üniversitelerde eğitim görebilmektedirler. Bununla birlikte öğrencilerimizin benzer biçimde Erasmus programı kapsamında Avrupa’da bir şirkette ya da herhangi bir kurum/kuruluşta staj yapma imkanına sahiptir.

Journal Issue

Abstract

Her alanda olduğu gibi işletmecilik alanında da çok hızlı bir değişim, daha doğru bir ifadeyle çok hızlı bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu dönüşüm, gelenek- selden dijitale doğru bir paradigma değişiminin sonucudur. Teknolojik gelişmele- rin baş döndürücü bir hızla yaşandığı günümüzde dijitalleşmeyi, insanların dijital teknolojileri kullanarak hayatlarını kolaylaştırdığı bir süreç olarak tanımlamak mümkündür. Bilgisayarlar, iletişim ağları, tabletler, akıllı telefonlar, nesnelerin in- terneti ve yapay zekâ gibi gelişmeler; yönetimde, yatırımda, üretimde, pazarlama- da, finansmanda, araştırmada, tüketimde, eğitimde, sağlıkta, sporda, eğlencede, kısaca yaşamın her alanında hayatımızı kolaylaştırmakta, yeni yeni uygulamalara imkân vermektedir. Ancak bu gelişmelerin yarattığı ve üzerinde önemle durulma- sı gereken bazı hususlar da söz konusudur. Hemen tüketilebilen kısa videoların çok fazla yaygınlaşması, sanal ma- ğazaların tahsilat, kredi, garanti, kargo, değişim, iade vb. hizmetleri de sunabil- dikleri çevrim içi uygulamalarının artması ve dünya nüfusu içerisinde “internetle doğup internetle büyüyen” Z kuşağının giderek daha büyük bir paya ulaşması; dikkat edilmesi ve üzerinde önemle durulması gereken trendlerin başında yer al- maktadır. Bu bağlamda, giderek daha çok kullanılan sosyal medya platformlarını ve toplumsal pazarlama amacıyla yapılan reklamları da içeren daha kapsayıcı bir medya planlamasının yapılması ve kişisel verilerin korunmasına önem verilme- siyle hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendilerini güvende hissetmelerinin sağlanması çok daha kritik bir hâle gelmiştir.

Description

Dijitalleşme, bulunduğumuz çağda günlük yaşamı, iş hayatını, insan ilişkilerini ve tüketici davranışlarını etkileyen önemli bir güç olmuştur. Teknolojik, mobil ya da dijital araçları kullanan iş yapış ve düşünüş süreçlerinin ortaya çıkmasıyla beraber işletmeler, bu alanda gelişme ve yetkinlik artırma gibi amaçlarını pazarlama yönetimine etkin bir şekilde dâhil etmeye başlamışlardır. Dijital pazarlama araçlarının zaman içerisinde geldiği aşama ile beraber, işletmeler hedef kitleye ulaşmak, marka bilinirliği yaratmak, müşteri sadakati sağlamak ve satışlarını artırmak için yaptıkları tüm faaliyetleri, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha ölçülebilir, daha esnek, daha yaratıcı ve daha uygun maliyetli gerçekleştirme fırsatı bulmuşlardır. “Pazarlama Yönetiminde E-Teknolojik Trendler” adlı bu kitap, günümüzde işletmelerin pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek için kullandıkları, ön plana çıkan dijital pazarlama araçlarını bütünleşik bir halde sunmaktadır. Kitapta, dijital pazarlama stratejileri oluşturmaya dair ipuçları, hangi araçların ve kanalların kullanılacağı ya da nasıl optimize edileceği gibi konular, yerli ve yabancı örnekler eşliğinde, teoriyi ve pratiği birleştiren bilgilerle detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. Bu kitabın okurları, modern iş stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelen dijital pazarlama alanında kendilerini geliştirebilir, yöneticisi oldukları işletmelerin pazarlama performansını artırabilir, dijital pazarlama alanında hedefledikleri akademik kariyerlerinde veya profesyonel iş yaşamında fayda elde edebilirler.

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

GÜLMEZ, Y.S., KAYAOĞLU, A. & GÜLLÜ, K. (2023). PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER, NOBEL YAYINCILIK, 1-275.

WoS Q

Scopus Q

Source

PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER

Volume

Issue

Start Page

1

End Page

275
Page Views

27

checked on Oct 12, 2025

Downloads

207

checked on Oct 12, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available