PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER

dc.contributor.editor GÜLMEZ, Yavuz Selim
dc.contributor.editor KAYAOĞLU, Ahmet
dc.contributor.editor GÜLLÜ, Kenan
dc.contributor.other 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü
dc.contributor.other 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2024-01-19T11:16:40Z
dc.date.available 2024-01-19T11:16:40Z
dc.date.issued 2023
dc.description Dijitalleşme, bulunduğumuz çağda günlük yaşamı, iş hayatını, insan ilişkilerini ve tüketici davranışlarını etkileyen önemli bir güç olmuştur. Teknolojik, mobil ya da dijital araçları kullanan iş yapış ve düşünüş süreçlerinin ortaya çıkmasıyla beraber işletmeler, bu alanda gelişme ve yetkinlik artırma gibi amaçlarını pazarlama yönetimine etkin bir şekilde dâhil etmeye başlamışlardır. Dijital pazarlama araçlarının zaman içerisinde geldiği aşama ile beraber, işletmeler hedef kitleye ulaşmak, marka bilinirliği yaratmak, müşteri sadakati sağlamak ve satışlarını artırmak için yaptıkları tüm faaliyetleri, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha ölçülebilir, daha esnek, daha yaratıcı ve daha uygun maliyetli gerçekleştirme fırsatı bulmuşlardır. “Pazarlama Yönetiminde E-Teknolojik Trendler” adlı bu kitap, günümüzde işletmelerin pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek için kullandıkları, ön plana çıkan dijital pazarlama araçlarını bütünleşik bir halde sunmaktadır. Kitapta, dijital pazarlama stratejileri oluşturmaya dair ipuçları, hangi araçların ve kanalların kullanılacağı ya da nasıl optimize edileceği gibi konular, yerli ve yabancı örnekler eşliğinde, teoriyi ve pratiği birleştiren bilgilerle detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. Bu kitabın okurları, modern iş stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelen dijital pazarlama alanında kendilerini geliştirebilir, yöneticisi oldukları işletmelerin pazarlama performansını artırabilir, dijital pazarlama alanında hedefledikleri akademik kariyerlerinde veya profesyonel iş yaşamında fayda elde edebilirler. en_US
dc.description.abstract Her alanda olduğu gibi işletmecilik alanında da çok hızlı bir değişim, daha doğru bir ifadeyle çok hızlı bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu dönüşüm, gelenek- selden dijitale doğru bir paradigma değişiminin sonucudur. Teknolojik gelişmele- rin baş döndürücü bir hızla yaşandığı günümüzde dijitalleşmeyi, insanların dijital teknolojileri kullanarak hayatlarını kolaylaştırdığı bir süreç olarak tanımlamak mümkündür. Bilgisayarlar, iletişim ağları, tabletler, akıllı telefonlar, nesnelerin in- terneti ve yapay zekâ gibi gelişmeler; yönetimde, yatırımda, üretimde, pazarlama- da, finansmanda, araştırmada, tüketimde, eğitimde, sağlıkta, sporda, eğlencede, kısaca yaşamın her alanında hayatımızı kolaylaştırmakta, yeni yeni uygulamalara imkân vermektedir. Ancak bu gelişmelerin yarattığı ve üzerinde önemle durulma- sı gereken bazı hususlar da söz konusudur. Hemen tüketilebilen kısa videoların çok fazla yaygınlaşması, sanal ma- ğazaların tahsilat, kredi, garanti, kargo, değişim, iade vb. hizmetleri de sunabil- dikleri çevrim içi uygulamalarının artması ve dünya nüfusu içerisinde “internetle doğup internetle büyüyen” Z kuşağının giderek daha büyük bir paya ulaşması; dikkat edilmesi ve üzerinde önemle durulması gereken trendlerin başında yer al- maktadır. Bu bağlamda, giderek daha çok kullanılan sosyal medya platformlarını ve toplumsal pazarlama amacıyla yapılan reklamları da içeren daha kapsayıcı bir medya planlamasının yapılması ve kişisel verilerin korunmasına önem verilme- siyle hem tüketicilerin hem de işletmelerin kendilerini güvende hissetmelerinin sağlanması çok daha kritik bir hâle gelmiştir. en_US
dc.identifier.citation GÜLMEZ, Y.S., KAYAOĞLU, A. & GÜLLÜ, K. (2023). PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER, NOBEL YAYINCILIK, 1-275. en_US
dc.identifier.uri https://www.nobelyayin.com/pazarlama-yonetiminde-e-teknolojik-trendler-20539.html
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5705
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Nobel Yayınevi en_US
dc.relation.ispartof PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title PAZARLAMA YÖNETİMİNDE E-TEKNOLOJİK TRENDLER en_US
dc.type Book en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-9846-596X
gdc.author.institutional Gülmez, Yavuz Selim
gdc.author.institutional KAYAOĞLU, Ahmet
gdc.author.scopusid 58306230100
gdc.coar.access metadata only access
gdc.coar.type text::book
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
gdc.description.endpage 275 en_US
gdc.description.publicationcategory Kitap - Uluslararası en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
relation.isAuthorOfPublication 65e039e5-60e6-4f04-aaf6-492d678270cc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 65e039e5-60e6-4f04-aaf6-492d678270cc
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication 1e271d99-bd89-41e0-9666-771c86fbcdd8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
BASKI_Pazarlama Yönetiminde E-Teknolojik Trendler - Yavuz Selim (2).pdf
Size:
3.46 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: