MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretmen adaylarının görüşleri açısından sosyal odaklılığın takım çalışması aracılığı ile yaşam doyumuna etkisi

dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Abdurrahman Ekinci
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.issued 2010
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarında sosyal odaklılığın takım çalışması aracılığı ile yaşam doyumuna etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 bahar döneminde Elazığ Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş çalışma evreninde bulunan 380 öğretmen adayına ölçekler dağıtılmıştır. Öğretmen adayları tarafından doldurulan 154 ölçek değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmada sosyal odaklılık, takım çalışması ve yaşam doyumu olmak üzere üç ölçek kullanılmıştır. Araştırma verileri LISREL 8.51 paket programında değerlendirilmiştir. Sosyal odaklılığın yaşam doyumu üzerindeki etkisinin takım çalışması aracılığı ile azaldığı belirlenmiştir. Takım çalışmasının öğretmen adaylarının sosyal odaklılık özellikleri ile yaşam doyum düzeyleri arasında tam aracılık etkisi yaptığı saptanmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study to investigate effects of social oriented in preservice teachers on life satisfaction via the mediating variable of teamwork. The study universe comprised senior year students who were attending Fırat University Education Faculty in Elazığ, during the spring semester of 2009-2010 academic year. Sample selection all preservice teachers in the study universe (380) were distributed scales to complete. The 154 returned scales were analyzed. In study were used to social oriented, temwork and life satisfaction scales. It was determined that the direct effect of social oriented on life satisfaction was reduced when mediated through teamwork. Among preservice teachers, social oriented was found to affect life satisfaction more in the positive direction through teamwork. en_US
dc.identifier.endpage 99 en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.issue 20 en_US
dc.identifier.startpage 83 en_US
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU5UZ3dNQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1475
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğretmen adaylarının görüşleri açısından sosyal odaklılığın takım çalışması aracılığı ile yaşam doyumuna etkisi en_US
dc.title.alternative The effects of social oriented through teamwork on life satisfaction in terms of pre-service teachers' views en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files