MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yeni Medya ve Etik: Sosyal Medyada Mahremiyet

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Graphic Arts / Grafik Sanatlar Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı Programının görsel tasarım uygulamalarının vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğu basılı, görsel, dijital, online iletişimi ve reklamları kapsayan medya sektörünün tümünde hizmet sağlayabilecek kapsamlı bir lisans programı olması hedeflenmektedir. Grafik Tasarımı Programı eğitimi süresince yoğunlaştırılmış düzeyde uygulamalı ve teorik eğitimler verilmekle birlikte öğrencilerin tasarım odaklı bakış açısını geliştirmek amacıyla pratiğe dayalı tasarım çalışmaları yapılmasına önem verilecektir. Mardin Artuklu Üniversitesi Grafik Tasarımı Programı, yerel ve uluslararası literatür çalışmalarını ve grafik tasarım alanındaki gelişmeleri yakından takip etmeyi ve öğrencilerine güncel bir program sunmayı hedeflemektedir. Bu amaçla grafik tasarım eğitiminde televizyon ve medya yayıncılığına yönelik iki ve üç boyutlu grafik animasyon derslerinin müfredat içinde yer almasının öğrencilerimizin mesleki becerilerinin gelişmesinde büyük önemi olacağı düşünülmektedir. Bölümden mezun olan öğrencilerin animasyon, televizyon yayıncılığı, reklam ve hareketli görüntü üretimi sektörleride çeşitli iş fırsatlarına sahip olabileceği öngörülmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

Teknolojinin gelişimi ile evrimleşen geleneksel medya, sayısız mecrayı kapsayan yeni medya denilen kavram haline gelmiştir. İletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler yeni olanaklara ve özellikle yeni medyada yeni sorunlara yol açmış bulunmaktadır. Bu çerçevede geleneksel medyadaki ekonomik dönüşüme de ayak uyduramayarak yetersiz kalan etik ilkelerin, yeni medyaya uyarlanması zorunlu görünmektedir (Vardal, 2015). Özellikle yetersiz kalınan ilkelerin en önemlisi mahremiyettir denilebilir. İngilizce privacy anlamına gelen mahremiyet, özellikle yeni medyanın hakim olduğu son yıllara kadar gündemde bu denli yer almazken, internet çağı ve sosyal medyanın bu denli gelişmesi sayesinde önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bunun sebebi geleneksel medyada bireyin mahremiyetine herhangi bir saldırı unsuru neredeyse yokken, günümüzde yeni medya öğelerinden olan sosyal medyanın çok hızlı yaygınlaşması ve birçok bireyin bu platformlarda yer almasıyla birlikte, bireylerin mahremiyetleri ciddi anlamda tehlike altına girmiştir. The Statistics Portal web sitesinin 2017 bilgilerine göre dünyada 2.46 milyar insan internet aracılığıyla Facebook, Instagram, Twitter vb. gibi örneklere sahip olan sosyal medya platformlarında yer almakta ve Google, Yahoo gibi arama motorlarını kullanmaktadır (Portal, 2017). Bu platformlardaki iş modelleri sebebiyle platformlarda ücretsiz varolabilen ve bu mecraları kullanan kullanıcılar, bunun karşılığında kişisel pek çok bilgi vermek zorunda bırakılmaktadır. Tüm bu kullanıcılar bahsedilen platformların sahiplerine reklam vermek isteyen şirketler ve kuruluşlar için çok zengin bir kaynak ve hedef kitle oluşturmaktadır. Özellikle son yıllarda çıkan ve bu durumdan çokça bahsedilen haberlere rağmen, insanlar mahremiyetlerinden vazgeçmeyi kullandıkları sosyal platformlardan kopmamaya yeğlemektedir. Bu Çalışma da doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın amacı ise; bireylerin günümüzde mahremiyetlerinin ne derece tehlike altına girdiğini ve ileride ne şekilde girebileceğini, bahsedilen platformlardaki iş modellerini inceleyerek ne gibi önlemler alınabileceğini ve geliştirilen önerilerle şu an sahip olunan mahremiyet problemine uygun çözümlerin nasıl oluşturulabileceğini açıklamayı hedeflemektedir.

Description

Keywords

Yeni Medya, Etik, Mahremiyet, Sosyal Medya

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

I. Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi (CAPASS2019)

Volume

Issue

Start Page

End Page