Yeni Medya ve Etik: Sosyal Medyada Mahremiyet

dc.contributor.author Özden, Kansu
dc.contributor.other 03.03. Department of Graphic Arts / Grafik Sanatlar Bölümü
dc.contributor.other 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-12-30T10:06:32Z
dc.date.available 2019-12-30T10:06:32Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Teknolojinin gelişimi ile evrimleşen geleneksel medya, sayısız mecrayı kapsayan yeni medya denilen kavram haline gelmiştir. İletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler yeni olanaklara ve özellikle yeni medyada yeni sorunlara yol açmış bulunmaktadır. Bu çerçevede geleneksel medyadaki ekonomik dönüşüme de ayak uyduramayarak yetersiz kalan etik ilkelerin, yeni medyaya uyarlanması zorunlu görünmektedir (Vardal, 2015). Özellikle yetersiz kalınan ilkelerin en önemlisi mahremiyettir denilebilir. İngilizce privacy anlamına gelen mahremiyet, özellikle yeni medyanın hakim olduğu son yıllara kadar gündemde bu denli yer almazken, internet çağı ve sosyal medyanın bu denli gelişmesi sayesinde önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bunun sebebi geleneksel medyada bireyin mahremiyetine herhangi bir saldırı unsuru neredeyse yokken, günümüzde yeni medya öğelerinden olan sosyal medyanın çok hızlı yaygınlaşması ve birçok bireyin bu platformlarda yer almasıyla birlikte, bireylerin mahremiyetleri ciddi anlamda tehlike altına girmiştir. The Statistics Portal web sitesinin 2017 bilgilerine göre dünyada 2.46 milyar insan internet aracılığıyla Facebook, Instagram, Twitter vb. gibi örneklere sahip olan sosyal medya platformlarında yer almakta ve Google, Yahoo gibi arama motorlarını kullanmaktadır (Portal, 2017). Bu platformlardaki iş modelleri sebebiyle platformlarda ücretsiz varolabilen ve bu mecraları kullanan kullanıcılar, bunun karşılığında kişisel pek çok bilgi vermek zorunda bırakılmaktadır. Tüm bu kullanıcılar bahsedilen platformların sahiplerine reklam vermek isteyen şirketler ve kuruluşlar için çok zengin bir kaynak ve hedef kitle oluşturmaktadır. Özellikle son yıllarda çıkan ve bu durumdan çokça bahsedilen haberlere rağmen, insanlar mahremiyetlerinden vazgeçmeyi kullandıkları sosyal platformlardan kopmamaya yeğlemektedir. Bu Çalışma da doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın amacı ise; bireylerin günümüzde mahremiyetlerinin ne derece tehlike altına girdiğini ve ileride ne şekilde girebileceğini, bahsedilen platformlardaki iş modellerini inceleyerek ne gibi önlemler alınabileceğini ve geliştirilen önerilerle şu an sahip olunan mahremiyet problemine uygun çözümlerin nasıl oluşturulabileceğini açıklamayı hedeflemektedir. en_US
dc.identifier.isbn 978-605-031-746-6
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2081
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof I. Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi (CAPASS2019) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Yeni Medya, Etik, Mahremiyet, Sosyal Medya en_US
dc.title Yeni Medya ve Etik: Sosyal Medyada Mahremiyet en_US
dc.type Presentation en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0001-5677-3932
gdc.author.institutional Özden, Kansu
gdc.coar.access metadata only access
gdc.coar.type text::conference output
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Sanatları Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı en_US
relation.isAuthorOfPublication fe3aa736-b854-42d5-a964-136ef5fa7629
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fe3aa736-b854-42d5-a964-136ef5fa7629
relation.isOrgUnitOfPublication 7abf5829-7bd7-4cb1-a270-5f5450184fa5
relation.isOrgUnitOfPublication 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 7abf5829-7bd7-4cb1-a270-5f5450184fa5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Kansu Özden Sosyal Medyada Mahremiyet ÖZET.docx
Size:
124.64 KB
Format:
Microsoft Word XML
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: