MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Müdürlerinin Finansal Kaynak Sağlamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerilerine İlişkin Fenomenolojik Bir İnceleme

dc.contributor.authorAğalday, Bünyamin
dc.contributor.authorGül, Mehmet
dc.date.accessioned2025-02-15T19:41:27Z
dc.date.available2025-02-15T19:41:27Z
dc.date.issued2022
dc.departmentArtuklu Universityen_US
dc.department-tempMARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIen_US
dc.description.abstractBu çalışma, okul müdürlerinin okula finansal kaynak sağlamada yaşadıkları sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini incelemektedir. Çalışma, nitel araştırma yönteminin fenomenoloji deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 20212022 eğitim-öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, Diyarbakır’da görevli on beş anaokulu, ilkokul ve ortaokul müdüründen oluşmaktadır. Okul müdürlerinin seçiminde, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, bütün kademelerde finansman sorununun yaşandığı ancak bu sorunun, zorunlu eğitim kapsamında bulunmayan ve bu nedenle maddi kaynak ayrılmayan okul öncesi eğitim kurumlarında daha belirgin yaşandığı görülmüştür. Okul müdürlerinin, finansman kaynağı yaratmak için fazla zaman harcadıklarını ve bu nedenle diğer önemli görevlerini yeterince yapamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürleri, finansman sorunlarının kaynağı olarak, okullara yeterince ödenek ayrılmaması ve okul aile birliklerinin sorumluluklarını yerine getirmemesini görmektedirler. Bununla birlikte, finansman sorunlarının, okul müdürlerinin motivasyonu düşürürken, öğretmenlerin de performansını olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürleri, finansman sorununun çözümünde, her şeyden önce, her okulun kendi bütçesinin olması gerektiğini belirtmişlerdir. Yanı sıra, okula yapılacak bağışlar konusunda, yerel yönetimlerin okulların finanse edilmesinde aktif bir rol alması gerektiğini önermişlerdir. Araştırmacılar tarafından politika yapıcılara yönelik, okul temelli bütçe hazırlanması önerilmiştir.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by GCRIS Admin (gcris@artuklu.edu.tr) on 2025-02-15T19:41:27Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2025-02-15T19:41:27Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2022en
dc.identifier.citationcount3
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.1060449
dc.identifier.endpage177en_US
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.trdizinid1180549
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.1060449
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1180549/okul-mudurlerinin-finansal-kaynak-saglamada-karsilastiklari-sorunlar-ve-cozum-onerilerine-iliskin-fenomenolojik-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6429
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Müdürlerinin Finansal Kaynak Sağlamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerilerine İlişkin Fenomenolojik Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files