MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Destinasyon markalaşmasında gastronomi turizmin yeri ve önemi

dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren, Sadık Serçek
dc.date.accessioned 2019-05-22T07:51:07Z
dc.date.available 2019-05-22T07:51:07Z
dc.date.issued 2015
dc.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümü en_US
dc.description.abstract Destinasyonların pazarlanmasında gastronomik unsurlardan yararlanılması son yıllarda giderek artmaktadır. Destinasyonların pazarlanmasında kentin yemek kültürünün dikkate alınarak yerel unsurlardan yararlanılması turistleri kente çekmekte, markalaşmayı sağlamakta ve bunun sonucu olarak kentin ekonomisi gelişmektedir. Bir destinasyonun gastronomik kültürü de o destinasyonun sadece yemek çeşitliliğini değil; halkın yaşayışını, tarihini, geleneklerini ve değerlerini göstermektedir. Çalışmada, Diyarbakır’da faaliyet gösteren yerel ürünlere ilişkin üretim, pazarlama ve satışlarını yapan işletmelerin sahipleri, işletme müdürleri ve diğer çalışanları ile görüşülmüş ve Diyarbakır’daki gastronomik kültürün kentin pazarlama ve markalaşmasına etkileri hakkındaki görüşleri alınmıştır. Hazırlanan 150 adet anket formunun 112 adedi cevaplandırılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Buna göre işletmeler, verdikleri hizmetin kaliteli ve hijyenik olduğunu; ürettikleri ürünlerin lezzetli, geleneksel, özel ve Diyarbakır’ın tarihinden geldiğini savunmaktadırlar. Buna karşın bu işletmeler Diyarbakır’daki konaklama yerlerinde müşterilere Diyarbakır’ın yerel yemeklerinin yeteri kadar sunulmadığına ve Diyarbakır ili dışındaki işletmelerin Diyarbakır’ın yemeklerine yönelik tanıtımı olumlu gerçekleştiremediklerine dair ortak düşünceyi paylaşmaktadırlar. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/622
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Journal of Tourism Theory and Research en_US
dc.relation.publicationcategory Kategorisiz en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Gastronomi Turizmi, Kent Markalaşması, Pazarlama. en_US
dc.title Destinasyon markalaşmasında gastronomi turizmin yeri ve önemi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
545410.pdf
Size:
764.97 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: