Destinasyon markalaşmasında gastronomi turizmin yeri ve önemi

dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren, Sadık Serçek
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-22T07:51:07Z
dc.date.available 2019-05-22T07:51:07Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Destinasyonların pazarlanmasında gastronomik unsurlardan yararlanılması son yıllarda giderek artmaktadır. Destinasyonların pazarlanmasında kentin yemek kültürünün dikkate alınarak yerel unsurlardan yararlanılması turistleri kente çekmekte, markalaşmayı sağlamakta ve bunun sonucu olarak kentin ekonomisi gelişmektedir. Bir destinasyonun gastronomik kültürü de o destinasyonun sadece yemek çeşitliliğini değil; halkın yaşayışını, tarihini, geleneklerini ve değerlerini göstermektedir. Çalışmada, Diyarbakır’da faaliyet gösteren yerel ürünlere ilişkin üretim, pazarlama ve satışlarını yapan işletmelerin sahipleri, işletme müdürleri ve diğer çalışanları ile görüşülmüş ve Diyarbakır’daki gastronomik kültürün kentin pazarlama ve markalaşmasına etkileri hakkındaki görüşleri alınmıştır. Hazırlanan 150 adet anket formunun 112 adedi cevaplandırılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Buna göre işletmeler, verdikleri hizmetin kaliteli ve hijyenik olduğunu; ürettikleri ürünlerin lezzetli, geleneksel, özel ve Diyarbakır’ın tarihinden geldiğini savunmaktadırlar. Buna karşın bu işletmeler Diyarbakır’daki konaklama yerlerinde müşterilere Diyarbakır’ın yerel yemeklerinin yeteri kadar sunulmadığına ve Diyarbakır ili dışındaki işletmelerin Diyarbakır’ın yemeklerine yönelik tanıtımı olumlu gerçekleştiremediklerine dair ortak düşünceyi paylaşmaktadırlar. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/622
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Journal of Tourism Theory and Research en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Gastronomi Turizmi, Kent Markalaşması, Pazarlama. en_US
dc.title Destinasyon markalaşmasında gastronomi turizmin yeri ve önemi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Kategorisiz en_US
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
545410.pdf
Size:
764.97 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: