Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.author Yıldırım, M. Cevat
dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.contributor.author Öter, Ömer Murat
dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-10T11:38:50Z
dc.date.available 2019-05-10T11:38:50Z
dc.date.issued 2014
dc.description.abstract The quality of education is highly directly proportional with teachers" quality. The purpose of this study is to examine teacher candidates" self efficacy perceptions in terms of different variables. This study was realized through descriptive survey model. The population of the study was composed of 804 students attending the last grade of Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty in the academic year of 2011-2012. The study sample consisted of 286 teacher candidates selected through random sampling from different programs. Personal information form and "The Scale of Self-Efficacy of Teacher Candidates for Teaching Profession" (SSETCTP) developed by the researchers were used in the collection of the data. Descriptive statistics (mean and standard deviation), t test and one-way analysis of variance were employed in the analysis of the data. The results show that teacher candidates" self efficacy perceptions towards teaching profession are at medium level in terms of "recognizing and evaluating the student" dimension and at good level in terms of other four dimensions. Teacher candidates see themselves especially more adequate in "art of teaching" and "communication and social competency" dimensions. Thus, it can be said that more importance should be given to "recognizing and evaluating the student" in teacher training. en_US
dc.description.abstract Eğitimin kalitesi, büyük ölçüde öğretmenlerin niteliğiyle doğru orantılıdır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, 2011-2012 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinin son sınıfında öğrenim gören 804 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini, tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen farklı programlarda öğrenim gören 286 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmada kişisel bilgi formu ve araştırmacılar tarafından geliştirilen "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlikleri Ölçeği (ÖAÖMİÖYÖ)" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin öz-yeterlik algılarının öğrenciyi tanıma ve değerlendirme boyutunda orta, diğer dört boyutta ise iyi düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmen adayları, özellikle "öğretmenlik sanatı" ve "iletişim ve sosyal yetkinlik" boyutlarında kendilerini daha yeterli görmektedirler. Buna göre, öğretmen adaylarının eğitiminde, "öğrenciyi tanıma ve değerlendirme" boyutuna daha fazla önem verilmesi gerektiği söylenebilir. en_US
dc.identifier.citation Ekinci A., Yıldırım M. C., Bindak R., Öter Ö. M., Özdaş F., Akın M. A. (2014). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 13 (3): 723-734. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/277
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Gaziantep Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz-Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigating Candidate Teachers' Self- Efficacy Perceptions in Terms of Different Variables en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ekinci, Abdurrahman
gdc.author.institutional Özdaş, Faysal
gdc.author.institutional Öter, Ömer Murat
gdc.author.institutional Ekinci, Abdurrahman
gdc.author.institutional Akın, Mehmet Ali
gdc.author.institutional Bindak, Recep
gdc.author.institutional Öter, Ömer Murat
gdc.author.institutional Akın, Mehmet Ali
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 734 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 723 en_US
gdc.description.volume 13 en_US
gdc.identifier.trdizinid 224730
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43
relation.isAuthorOfPublication e3acfb00-d0e1-4c57-b1f4-d3fe3e5ca75b
relation.isAuthorOfPublication 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine.pdf
Size:
424.12 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: