Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi
dc.authorid | 0000-0002-5602-4752 | |
dc.authorscopusid | 119545 | |
dc.authorwosid | JRX-6819-2023 | |
dc.contributor.author | AYANOĞLU, Mine | |
dc.date.accessioned | 2023-12-20T16:36:12Z | |
dc.date.available | 2023-12-20T16:36:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının sanat etkinlikleri konusundaki görüşlerinin öğretmenlik uygulaması kapsamında incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Programı dördüncü sınıfında öğrenim gören 30 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” uygulanmıştır. Görüşme formunda, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında lisans eğitimlerinde aldıkları dersleri sanat etkinlikleri açısından değerlendirmelerine ve sanat etkinliklerinin önemi ve uygulanması konusundaki görüşlerine yönelik sorular yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının sanat etkinliklerinin çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağladığı, daha çok küçük kas becerileri geliştirmeye yönelik etkinliklere yer verdikleri, malzeme temini, zaman kısıtlılığı ve etkinlik bulmada sorun yaşamalarının sanat etkinliği uygulamalarına engel oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmen adayları sanat etkinliklerini diğer etkinliklerle bütünleştirmenin, okulun malzeme temin etmesinin ve lisans eğitiminde sanatsal derslere daha fazla yer verilmesinin sanat etkinliklerinin uygulanması konusunda katkıları olacağı yönünde görüş bildirmişlerdir. | en_US |
dc.description.citation | Aydoğdu, F. ve Ayanoğlu, M. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının sanat etkinlikleri konusundaki görüşlerinin öğretmenlik uygulaması kapsamında incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 699-726. | en_US |
dc.identifier.endpage | 726 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-9058 | |
dc.identifier.issue | 40(2) | en_US |
dc.identifier.startpage | 699 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/5092 | |
dc.identifier.volume | 40(2) | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Gazi Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul öncesi öğretmen adayı, Öğretmenlik uygulaması, Sanat etkinliği, Görüşme | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanat Etkinlikleri Konusundaki Görüşlerinin Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- Okul __ncesi ____retmen Adaylar__n__n Sanat Etkinlikleri Konusundaki G__r____lerinin ____retmenlik Uygulamas__ Kapsam__nda __ncelenmesi[.pdf
- Size:
- 848.61 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.44 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: