The Impacts of Level of Using Social Media On Restaurant ChoiceThrough Social Media

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ULUSLARARASI EKONOMİ, SİYASET VE YÖNETİM SEMPOZYUMU

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
11.01. Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Abstract

The purpose of this study is to examine the impact of social media on individuals’ choice of restaurants. Both primary and secondary data sources were used to answer research questions. Primary data principally obtained through the questionnaires while as secondary data sources, related past studies were utilized as theoretical background and literature review. An online questionnaire survey was conducted in February and March 2017. An invitation message with the online questionnaire URL (link) was posted on a number of online people through social media tools such as Facebook, Twitter, and Forums. Researchers used the Multiple Linear Regression (MLR) approach for testing hypothesis. The analysis showed that three factors; Reliability, Searching for Product & Services, and Searching Information did significantly predict value of individuals’ choice of restaurant on social media while they are on a trip, and two factors; Reliability, and Searching for Product and Services did significantly predict value of individuals’ choice of restaurant on social media while they are in hometown.

Description

Keywords

social media, restaurant

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

1

checked on Oct 29, 2025

Downloads

19

checked on Oct 29, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available