MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Cappadocia: the Effects of Tourist Motivation on Satisfaction And\rdestination Loyalty

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Guidance / Turizm Rehberliği Bölümü
Öğrencilere belirli bir bölgenin veya ülkenin kültürel ve tarihi mirasını tanıma fırsatı sunduğundan, öğrencilerin tarihi yapıları, müzeleri, sanat eserlerini, gelenekleri ve diğer kültürel öğeleri daha iyi anlayan bireyler yetiştirmek. Öğrencilere turizm sektörü, turizm rehberliği veya seyahat işletmeciliği alanında başarılı bir kariyer yapabilmeleri için turizm endüstrisinin işleyişi, Türkiye’nin tarihi, kültürü ve coğrafyası, sürdürülebilirlik, etik ve diğer önemli konular hakkında beceri ve bilgiyi kazanmalarını sağlayacak nitelikte turist rehberleri yetiştirmek. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede İngilizce ve orta düzeyde ikinci bir yabancı dili bilen; Türkiye’nin doğal, tarihi ve kültürel çekicilikleri hakkında bilgi sahibi; insan ilişkilerinde iyi iletişim becerilerinde yetenekli; olay ve olguları yorumlarken analitik düşünebilen; sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş; hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip; liderlik ve temsil yeteneği olan; nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

The present study investigates how the motivations of foreign tourists visiting the Cappadocia region in Turkey affect\rtheir satisfaction and destination loyalty. The research was conducted using a questionnaire, which was answered by\r363 foreign tourists visiting Cappadocia. First, the main factors in tourists’ motivation for travel were determined. These\rmotivation factors and satisfaction and destination loyalty intention scales were used to conduct multiple regression\ranalyses. The results suggest that three categories of tourist motivations (‘novelty and learning’, ‘escape and relaxation’,\rand ‘socialization’) had a direct correlation with satisfaction, while two (‘novelty and learning’ and ‘escape and\rrelaxation’) had a direct correlation with destination loyalty. This work has implications for destination managers and\rtourism businesses, and we conclude with suggestions for future studies.

Description

Keywords

Otelcilik, Konaklama, Spor Ve Turizm

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Journal of Tourismology

Volume

6

Issue

1

Start Page

35

End Page

48