GEZGİN VE EVE DÖNÜŞ

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Sobider Sosyal Bilimler Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
03.02. Department of Painting / Resim Bölümü
Programımızda, atölye sisteminin gerektirdiği bir biçimde uygulamalı çalışmalar yapılır. Resim Atölyeleri kapsamında Görsel Biçimlendirme ve Deneysel Sanat gibi günümüz sanat dinamiklerini kapsayan dersler bulunmaktadır. Bunun yanı sıra teorik çalışmalarda sözlü anlatım, inceleme ve araştırma, tartışma, yöntemleri kullanılır. Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini ve yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü nesneler ve nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetisini geliştirmek, sanatın doğasını ve görsel düşüncenin mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandıracak eğitimi vermektir. Bölüm mezunları serbest sanatçı olarak çeşitli alanlarda sanat yönetmeni, sanat danışmanı vb. alanlarda çalışabilecekleri gibi eğitim kurumlarında da çeşitli konumlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca Türkiye’de ve Dünyada Sanat ortamında galeriler ve diğer sanat kurumları aracılığıyla da resim bölümü mezunlarına geniş olanaklar sunmaktadır.

Journal Issue

Abstract

Doğaya yönelim romantiklerin düşüydü. Bir anlamda Modernite çağında doğa, romantikler için politik gizil anlamlar içermekteydi. Doğaya bakış; salt biçimsel bir bakışın da ötesinde, zamanın ruhuna karşı bir bakışa, zamana direnişi içeren bir estetik ifadeye dönüştürülmüştür romantikler tarafından. Bu makalede, Caspar David Friedrich’in “Sis Denizinin Üstünde Gezgin” adlı tablosundan hareket edilerek romantik bireyin ve doğanın muğlak imgesinin yarattığı gizil politik anlamların izi sürülecektir. Ve bu gizil politik anlamın boşlukla olan ilişkisi Caspar David Friedrich’in tablosu üzerinden okunmaya çalışılacaktır. Böylesi fantazyaları yaratabilen boşluğun; Modernitenin karşısında yapıtın açtığı karşı bir uzam olduğunu söyleyebilmekte mümkün. Arzuları doğuran belirsiz bir uzamın Caspar David Friedrich ile birlikte birçok romantiğin evi olduğu da söylenebilir. Ayrıca, boşluk kavramı üzerinden yapılan politik bir doğa yorumu okuyucuyu Romantizm ve sanatın özerkliği kavramları üzerine bir daha düşünmeye sürükleyebilir.

Description

Keywords

Sanat, Sanatçı, Arzu, Boşluk, Birey, Politika, Romantizm, Ev, Modernite, Caspar David Friedrich, Varoluş

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Sarıalioğlu, Rahman Işık. (2023). "Gezgin ve Dönüş". https://sobider.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=67770

WoS Q

Scopus Q

Source

Sobider Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

Issue

62

Start Page

224

End Page

230
Page Views

13

checked on Oct 04, 2025

Downloads

146

checked on Oct 04, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™
OpenAlex Logo
OpenAlex FWCI
0.0

Sustainable Development Goals

SDG data is not available