MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İlköğretim Okullarındaki Sosyal Sermaye Düzeyinin Örgüt İçi Bilgi Paylaşımına Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki sosyal sermaye düzeyinin bu okullardaki bilgi paylaşımına etkisini öğretmen görüşleri çerçevesinde belirlemektir. Bu amaçla çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve toplam 62 maddeden oluşan, "Okullarda Sosyal Sermaye" ölçeği ve 20 maddeden oluşan "Okullarda Bilgi Paylaşımı" düzeyini belirleyecek iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Batman ili merkezinde yer alan toplam 42 ilköğretim okulu arasından tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 16 ilköğretim okulundan aynı yöntemle seçilen 267 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizi, öğretmenlerin "okullarda sosyal sermaye ölçeği" ve "okullarda bilgi paylaşımı" ölçeklerine vermiş oldukları cevapların genel ortalamaları hesaplanarak toplam puanlar üzerinden regresyon modeli ve korelasyon analizleri yapılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sosyal sermayenin bütün alt boyutları ile örgüt içi bilgi paylaşımı arasında anlamlı bir ilişki vardır. Korelasyon katsayıları incelendiğinde en yüksek korelasyonun sosyal sermayenin güven boyutu ile örgüt içi bilgi paylaşımı arasında gerçekleştiği görülmüştür. Bu sonuçlar, okulların bilgi paylaşımı düzeyinin, toplamda sosyal sermaye tarafından güçlü bir şekilde yordandığını ve bu regresyon modelinin eldeki veri seti tarafından yüksek düzeyde desteklendiğini göstermektedir. Bu bulgular değerlendirildiğinde, okul yöneticilerinin okullarında örgüt içi bilgi paylaşımı düzeyini geliştirmede sosyal sermayenin getirilerinden önemli sonuçlar elde edebileceklerini söylemek mümkündür.
This study aims to assess the effects of social capital levels at elementary schools on organizational information sharing as reported by teachers. Participants were 267 teachers selected randomly from 16 elementary schools; schools also selected randomly among 42 elementary schools located in the city center of Batman. The data were analyzed by using a regression model and correlation analysis on the total scores obtained by using mean scores from the "Scale for Social Capital at Schools" and "Scale for Information Sharing at Schools." The findings showed that a statistically meaningful relationship existed between all subdimensions of social capital and organizational information sharing. The correlation coefficients revealed that the highest correlation existed between the trust dimension of social capital and organizational information sharing. These results indicate that the information sharing levels at schools were, overall, strongly predicted by social capital and that the regression model was highly supported by the data set at hand. Considering these findings, it is possible to argue that school administrators can make significant use of social capital in improving information sharing levels within their schools.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

Volume

12

Issue

4

Start Page

2505

End Page

2520