Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki

dc.contributor.author Ayanoğlu, Mine
dc.contributor.author Kay, Mehmet Akif
dc.contributor.author İnci, Ramazan
dc.contributor.author Coşanay, Burcu
dc.contributor.author Ayanoğlu, Mine
dc.contributor.author Kaçmaz, Cihangir
dc.contributor.author Kay, Mehmet Akif
dc.contributor.other 18.02. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 21.03. Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
dc.contributor.other 18. Vocational Higher School of Midyat/ Midyat Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 21. Vocational School of Health Services / Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-06-23T10:00:54Z
dc.date.available 2021-06-23T10:00:54Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Günümüzde öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların eğitimi, toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Türkiye’de de bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar sınırlı düzeydedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik yeterlikleri, öz yeterlik kaynakları ve pozitif öğretmenlik becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, tesadüfen seçilen 25 resmi ilkokul ve 10 özel ilkokulda görev yapan toplam 317 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği, Pozitif Öğretmen Ölçeği ve Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistikler ve Pearson Korelasyon katsayıları kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin derste akış yaşatmak ile dikkate alma, güdüleme, derse odaklanma, dikkat toplama ve olumlu tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract Today, the education of children with learning disabilities has become a social issue. There are few studies on this subject in Turkey. This study aims to investigate the relationship between competencies of teachers towards students with learning disabilities, their self-efficacy resources of and positive teaching skills. The study group of the research, which is designed as quantitative research, consists of 317 teachers working in 25 official primary schools and 10 private primary schools. The Teacher Competencies towards Students with Learning Disabilities Scale, the Positive Teacher Scale and Self- Efficacy Resources Scale were used for data collection. Descriptive statistics and Pearson correlation coefficients were used to analyze the data. As a result, a positive, moderate and significant relationship was found between the teachers' positive attitudes and creating a flow during the course, consideration, motivation, focus on the lesson, and attention gathering. en_US
dc.identifier.citation EMRE O,ULUTAŞ A,İNCİ R,COŞANAY B,AYANOĞLU M,KAÇMAZ C,KAY M. A (2020). Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 205 - 218. Doi: 10.18026/cbayarsos.632453 en_US
dc.identifier.doi 10.18026/cbayarsos.632453
dc.identifier.issn 1304-4796
dc.identifier.issn 2146-2844
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjd09ERTNOdz09/ogretmenlerin-ogrenme-guclugu-yasayan-ogrencilere-yonelik-yeterlikleri-oz-yeterlik-kaynaklari-ve-pozitif-ogretmenlik-becerileri-arasindaki-iliski
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18026/cbayarsos.632453
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2597
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğrenme güçlüğü, Öz yeterlik, Pozitif öğretmenlik, Öğretmen en_US
dc.subject Learning disability, Self-efficacy, Positive teaching, Teacher en_US
dc.title Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki en_US
dc.title.alternative The Relationship between Competencies of Teachers Towards Students with Learning Disabilities, Their Resources of Self-Efficacy and Positive Teaching Skills en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-5602-4752
gdc.description.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 218 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 205 en_US
gdc.description.volume 18 en_US
gdc.identifier.trdizinid 370817
relation.isAuthorOfPublication 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isAuthorOfPublication 95a61be7-84de-432e-9b24-5eb3e075f4d7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8115af22-4763-4874-9eb1-d64e0c1e62e1
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication 54c4c235-5e0f-4f43-a3fd-341c415cadf1
relation.isOrgUnitOfPublication 40ad0271-fe36-439f-8e80-c581ab5f293c
relation.isOrgUnitOfPublication 98e86623-06a0-4127-be83-a120e4f62572
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
9bb9cd2b-776a-4028-bb24-a0ed919b6ee6.pdf
Size:
473.88 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: