ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

dc.contributor.author Özdaş, Faysal
dc.contributor.author Çakmak, Mürşet
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2021-05-31T09:14:20Z
dc.date.available 2021-05-31T09:14:20Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin algılarını metafor aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mardin Artuklu Üniversitesinde 2016-2017 öğretim yılında eğitim gören toplam 68 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, öğretmen adaylarına “Öğretmenlik Uygulaması Dersi ... gibidir, çünkü ... ” cümlesi yöneltilerek elde edilmiştir. Verilerin analizinde ve yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu kategoriler “tecrübe”, “gözlem-taklit”, “zorluklar”, “uyum”, “ilişki” ve “başlangıç” olarak isimlendirilmiştir. Araştırmada en çok “tecrübe” ve “gözlem-taklit” vurgularına yer verildiği görülmüştür. Araştırmada Öğretmenlik Uygulaması Dersine ilişkin elde edilen metaforlardan “zorluklar” kategorisine ilişkin olumsuz metaforlar üretilirken diğer kategorilere ilişkin metaforların olumlu olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to reveal the perceptions of prospective teachers about teaching practice lesson through metaphors. The study group of the research consists of a total of 68 teacher candidates who are educated at Mardin Artuklu University between 2016-2017. The data was obtained by asking the following question; “Teaching practice lesson is like…., because ... ". In the first space in the form, they should make an analogy about the concept of teaching practice lesson, and in the second space they are asked to explain the reason for this analogy. A content analysis technique was used in the analysis and interpretation of the data. According to the results of the research, prospective teachers produced 68 valid metaphors about teaching practice lesson. Generated metaphors were grouped under six categories which were "experience", "observation-imitation", "difficulties", "harmony", "relationship" and "beginning". It was observed that the most emphasis was on "experience" and "observation-imitation". It has been found that the the category about “difficulties” produced negative metaphors while metaphors related to other categories produced positive metaphors. en_US
dc.identifier.citation ÖZDAŞ F,ÇAKMAK M (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2747 - 2766. en_US
dc.identifier.issn 2147-0146
dc.identifier.issn 2147-0146
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeU5UZ3dNQT09/ogretmen-adaylarinin-ogretmenlik-uygulamasi-dersine-iliskin-metaforik-algilari
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2443
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğretmenlik uygulaması dersi, metafor, öğretmen adayları en_US
dc.subject Teaching practice lesson, metaphor, teacher candidates en_US
dc.title ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI en_US
dc.title.alternative METAPHOR PERCEPTIONS RELATED TO THE TEACHING PRACTICE OF TEACHER CANDIDATES en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-2261-9504
gdc.author.id 0000-0001-9472-8200
gdc.author.institutional Özdaş, Faysal
gdc.author.institutional Çakmak, Mürşet
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 2766 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 2747 en_US
gdc.description.volume 7 en_US
gdc.identifier.trdizinid 322580
gdc.index.type TR-Dizin en_US
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication 5dea8840-d54e-4959-a632-1e8e23f51dd4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
718f90ea-312e-4c5d-8ed2-238780e4cb11.pdf
Size:
889.87 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: