Göçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirme

dc.contributor.author UYANIK, NECİP
dc.date.accessioned 2023-12-18T13:26:05Z
dc.date.available 2023-12-18T13:26:05Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Bu çalışmada farklı coğrafyalardan Avrupa’ya geçmeye çalışan bireylerin Avrupalı bireylerle birlikte yaşadığı varoluşsal sorunlar konu edilmiştir. Bu nedenle çalışma sadece göç sorununu ele alan bir amaca sahip değildir. Bu amaç doğrultusunda sinemanın gücünü ve büyüleyici dünyasını referans alınarak göç konusu varoluşçu felsefe bağlamında incelenmeye çaba gösterildi. Bunu gerçekleştirmek için göçmen sinemasının üç filmi örneklem olarak seçildi. Bu çerçevede Reise der Hoffnung (Umuda Yolculuk, Xavier Koller, 1990), Welcome (Hoşgeldiniz, Philippe Lioret, 2009), Terraferma (Memleket, Emanuele Crialese, 2011) filmlerindeki umut/umutsuzluk, yalnızlık, dışlanmışlık, uzaklaşma, yabancılaşma gibi varoluşsal sorunlar analiz edildi. Buna göre söz konusu filmlerdeki varoluşsal diyaloglar tespit edilmeye çalışılmış ve seçilen filmler merkeze alınarak göç süresince yaşanılan somut gerçeklikler varoluşsal bir bakış açısıyla tartışılmıştır. en_US
dc.description.abstract This study discussed existential problems experienced by individuals trying to cross from different geographies to Europe with European individuals. So the study doesn’t just have a purpose that addresses the migration problem. To this end, efforts were made to examine the subject of migration in the context of existential philosophy, referencing the power and fascinating world of cinema. To make that happen, too, three films from immigrant cinema were chosen as samples. Within this framework, existential problems such as hope/despair, loneliness, exclusion, removal, and alienation were analyzed in the films Reise der Hoffnung (Xavier Koller, 1990), Welcome (Philippe Lioret, 2009), and Terraferma (Emanuele Crialese, 2011). According to this, the existential dialogues in these films were tried to be identified and the concrete realities experienced during migration were discussed from an existential point of view by centering the selected films. en_US
dc.identifier.citation UYANIK, N. (2023). Göçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirme. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(10), 33-58. https://doi.org/10.46372/arts.1267270 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4962
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Arts Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Göçmen Sineması, Varoluşçuluk en_US
dc.subject Göçmen Sineması, Varoluşçuluk, Yabancılaşma, Umuda Yolculuk, Terraferma, Welcome en_US
dc.title Göçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirme en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-5886-1474
gdc.author.institutional UYANIK, NECİP
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 58 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 33 en_US
gdc.identifier.trdizinid 1195807

Files

Original bundle

Now showing 1 - 2 of 2
Loading...
Thumbnail Image
Name:
göçmen sineması ve varoluşçuluk.pdf
Size:
631.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Loading...
Thumbnail Image
Name:
göçmen sineması ve varoluşçuluk.pdf
Size:
631.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: