MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Göçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirme

dc.authorid0000-0002-5886-1474
dc.contributor.authorUYANIK, NECİP
dc.date.accessioned2023-12-18T13:26:05Z
dc.date.available2023-12-18T13:26:05Z
dc.date.issued2023
dc.departmentMAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada farklı coğrafyalardan Avrupa’ya geçmeye çalışan bireylerin Avrupalı bireylerle birlikte yaşadığı varoluşsal sorunlar konu edilmiştir. Bu nedenle çalışma sadece göç sorununu ele alan bir amaca sahip değildir. Bu amaç doğrultusunda sinemanın gücünü ve büyüleyici dünyasını referans alınarak göç konusu varoluşçu felsefe bağlamında incelenmeye çaba gösterildi. Bunu gerçekleştirmek için göçmen sinemasının üç filmi örneklem olarak seçildi. Bu çerçevede Reise der Hoffnung (Umuda Yolculuk, Xavier Koller, 1990), Welcome (Hoşgeldiniz, Philippe Lioret, 2009), Terraferma (Memleket, Emanuele Crialese, 2011) filmlerindeki umut/umutsuzluk, yalnızlık, dışlanmışlık, uzaklaşma, yabancılaşma gibi varoluşsal sorunlar analiz edildi. Buna göre söz konusu filmlerdeki varoluşsal diyaloglar tespit edilmeye çalışılmış ve seçilen filmler merkeze alınarak göç süresince yaşanılan somut gerçeklikler varoluşsal bir bakış açısıyla tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study discussed existential problems experienced by individuals trying to cross from different geographies to Europe with European individuals. So the study doesn’t just have a purpose that addresses the migration problem. To this end, efforts were made to examine the subject of migration in the context of existential philosophy, referencing the power and fascinating world of cinema. To make that happen, too, three films from immigrant cinema were chosen as samples. Within this framework, existential problems such as hope/despair, loneliness, exclusion, removal, and alienation were analyzed in the films Reise der Hoffnung (Xavier Koller, 1990), Welcome (Philippe Lioret, 2009), and Terraferma (Emanuele Crialese, 2011). According to this, the existential dialogues in these films were tried to be identified and the concrete realities experienced during migration were discussed from an existential point of view by centering the selected films.en_US
dc.description.citationUYANIK, N. (2023). Göçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirme. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi(10), 33-58. https://doi.org/10.46372/arts.1267270en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.trdizinid1195807
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/4962
dc.institutionauthorUYANIK, NECİP
dc.language.isotren_US
dc.publisherArts Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöçmen Sineması, Varoluşçuluken_US
dc.subjectGöçmen Sineması, Varoluşçuluk, Yabancılaşma, Umuda Yolculuk, Terraferma, Welcomeen_US
dc.titleGöçmen sineması ve varoluşçuluk: Üç film üzerinden varoluşsal bir değerlendirmeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 2 of 2
Loading...
Thumbnail Image
Name:
göçmen sineması ve varoluşçuluk.pdf
Size:
631.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Loading...
Thumbnail Image
Name:
göçmen sineması ve varoluşçuluk.pdf
Size:
631.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: