MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güven

dc.authorid0000-0003-0855-3702
dc.contributor.authorKaradaş, Halil
dc.contributor.authorÖzer, Niyazi
dc.date.accessioned2022-01-04T11:57:56Z
dc.date.available2022-01-04T11:57:56Z
dc.date.issued2021
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak okul müdürlerinin yönetim tarzları ile müdüregüven düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu iki değişkenin bağımsız değişkenlere görefarklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmaya Mardin ili Midyat ilçe merkezindeki okullardagörev yapan toplam 530 öğretmen katılmıştır. Araştırmada “Okul Müdürünün Yönetim Tarzı Ölçeği”ve “Müdüre Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin okul müdürünün yönetim tarzı ve müdüre güven algı düzeylerinin görev yapılan eğitim kademesi, cinsiyet ve farklıbir okulda çalışma isteği değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Okulmüdürünün yönetim tarzının müdüre duyulan güven düzeyini anlamlı şekilde yordayıp yordamadığınıbelirlemek amacıyla yapılan regresyon analizine göre, okul müdürünün yönetim tarzının müdüre duyulan güvene ilişkin toplam varyansın %64’ünü açıkladığı belirlenmiştir. Diğer yandan algılanan yönetim tarzı ile müdüre güven arasındaki ilişkilerin belirlenmesi için yapılan analizler sonucunda, işbirlikli yönetim tarzı ile müdüre güven arasında pozitif yönde, otokratik, ilgisiz ve karşı koyucu yönetimtarzı ile müdüre güven arasında negatif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the management styles of school principals and their level of trust in the principal based on the opinions of the teachers. In addition, it was examined whether these two variables differ according to the independent variables. 530 teachers who were working in the schools in the Midyat district center of Mardin province participated in the research. "School Principal’s Management Style Scale" and "Trust to School Principal Scale" were used in the research. As a result of the analysis, it was determined that the teachers' perception of the management style of the school principal and trust to school principal differ significantly according to the education stage, gender and the desire to work in a different school. As a result of the regression analysis conducted to determine whether the management style of the school principal significantly predicted the trust level, it was determined that the management style of the school principal explained for 64% of the total variance related to trust to principal. On the other hand, it was determined that there was a positive relationship between the cooperative management style and the trust in the manager, and a negative relationship between the autocratic, irrelevant and counterintuitive management style and the trust in the manager.en_US
dc.description.citationKARADAŞ H,ÖZER N (2021). Okul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güven. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(34), 1095 - 1123. Doi: 10.26466/opus.767321en_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.767321
dc.identifier.endpage1123en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage1095en_US
dc.identifier.trdizinid403951
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.767321
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBek9UVXhNUT09/okul-mudurlerinin-yonetim-tarzlari-ile-mudur-ogretmen-iliskilerinde-guven
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/2959
dc.identifier.volume17en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul yönetimi, yönetim tarzı, müdüre güven, öğretmenleren_US
dc.subjectSchool management, management style, trust in manager, teachersen_US
dc.titleOkul Müdürlerinin Yönetim Tarzları İle Müdür Öğretmen İlişkilerinde Güvenen_US
dc.title.alternativeThe Management Styles of The School Principals And The Trust Levels of The School Principals Based on The Teachers’ Opinionsen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery88bd70b1-6f74-4a43-acc9-6b6060dbf2d2

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
5ccb18a4-4d66-45d1-9306-10f5ddefbcca.pdf
Size:
623.8 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: