Okullardaki örgütsel değişim sürecine ilişkin bir analiz

dc.contributor.author C. Teyyar Uğurlu
dc.contributor.author M. Cevat Yıldırım
dc.contributor.author Neslihan Ceylan
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.issued 2013
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okullardaki değişim olgusu hakkında öğretmenlerin bakışını incelemektir. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen Sivas ilinde görev yapan 20 öğretmenden oluşmaktadır. Görüşmelerle elde edilen verilere betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin değişim olgusunu farklılaşma ve ayak uydurma olarak tanımladıkları; okulda değişim olgusunda fiziksel değişiklikler ve eğitimsel değişiklikleri okul değişim olgusu olarak ifade ettikleri görülmüştür. Öğretmenler kurumsal roller olarak okul gelişim ekiplerinde görev almayı, bireysel roller olarak öğrencilerle ilgilenme ve güncel olanı takip etmeyi değişim sürecinde ön plana çıkardıkları görülmüştür. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the views of teachers on change in schools. Phenomenological approach, a qualitative research design, was used in this study. Data was collected through the semi-structured interview method. The study group determined according to maximum variation sampling was composed of 20 teachers working in the province of Sivas, Turkey. Descriptive explanation and content analysis were carried out onobtained data from the interviews. It was concluded from the study that teachers described change in terms of differentiation and keeping pace. They also stated that the physical and educational changes in schools constitutereality of changes in schools for them. The study also reached the conclusion that the teachers put to the fore taking charge in school development teamspart of their corporate role, as well as paying attention to the students, and being up to date on their individual roles. en_US
dc.identifier.issn 1302-2431
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM016RXlNZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1465
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Akademik Araştırmalar Dergisi en_US
dc.subject Sosyal Bilimler Tarihi en_US
dc.title Okullardaki örgütsel değişim sürecine ilişkin bir analiz en_US
dc.title.alternative An Analysis Concerning the Process Organizational Change in Schools en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yıldırım, Muhamet Cevat
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 140 en_US
gdc.description.issue 59 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
gdc.description.startpage 123 en_US
gdc.description.volume 15 en_US
gdc.identifier.trdizinid 157312
relation.isAuthorOfPublication 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files