MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Otantizm ve Hatırlanabilir Yemek Deneyimi İlişkisi Üzerine Kavramsal Bir Çalışma

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Günümüzde turistler, seyahatlerinde gastronomi deneyimini önemli bir motivasyon kaynağı olarak görmektedir. Gastronomik deneyimler seyahati eşsiz bir deneyime dönüştürmede önemli bir faktördür. Günlük rutinin dışına çıkarak turistler seyahat ettikleri destinasyonun gastronomik kültürü ve kimliğiyle etkileşimde olmaktadır. Seyahat sırasında yaşanan eşsiz deneyimler turistin zihninde hatıralar olarak yer etmekte ve daha sonrasında hatırlanabilmektedir. Bu noktada otantizm kavramı önemli bir rol oynamaktadır. Çünkü otantizm seyahat ve yemek deneyimini zenginleştirmede ve eşsiz duygular yaratmada önemli bir faktör olarak görülmektedir. Seyahatlerde yaşanan yemek deneyiminin eşsizliği destinasyonun otantik yapısını yansıttığından dolayı unutulmaz deneyimler olarak algılanmaktadır. Otantik deneyimler yaşanan deneyimin hatırlanmasında önemli bir etken olabilmektedir. Bu çalışmada, gastronomi literatürü çerçevesinde otantizm ve hatırlanabilirlik kavramlarını açıklamak ve yaşanılan yemek deneyimindeki otantizm ile hatırlanabilir yemek deneyimi arasındaki ilişkiyi anlatan kavramsal bir model önermek amaçlanmaktadır. Konu ile ilgili literatürde yer alan çalışmaların bulguları ışığında otantizm ve hatırlanabilir yemek deneyimi arasında ilişki olabileceği anlaşılmaktadır. Otantizm; yiyecek, kişi ve atmosfer bileşenlerinden oluşmaktadır. Hatırlanabilir yemek deneyimi; kişi, yiyecek, atmosfer, yer ve sosyal çevre bileşenlerinden oluşmaktadır. Bu kavramsal modelin faktörlerinin etkileşimi sonucu davranışsal niyet, memnuniyet ve seyahat kararı çıktıları doğabilmektedir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın önerdiği kavramsal model, otantizm ve hatırlanabilir yemek deneyiminin ilişkisini, faktörlerini ve çıktılarını içermektedir.

Description

Keywords

Gastronomi, Yemek Deneyimi, Otantizm, Hatırlanabilir Yemek Deneyimi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

VI. International Gastronomy Tourism Studies Congress

Volume

Issue

Start Page

352

End Page

367