Aktif eğitim tekniklerinin Arap olmayanların konuşma becerisini geliştirmeye etkisi: İkna yöntemi örneği

dc.contributor.advisor Aljarah, Amer
dc.contributor.author Alabbas, Satee
dc.contributor.author Aljarah, Amer
dc.contributor.other 05.01. Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 12.01. Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
dc.contributor.other 05. Faculty of Islamic Sciences / İslami İlimleri Fakültesi
dc.contributor.other 12. Institute of Living Languages / Türkiye’de Yaşayan Diller Enstitüsü
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:34Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:34Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Konuşma, dilöğrenme amaçları arasında buna bağlı olarak da sınıf uygulamalarında önemli bir yer kaplamaktadır. Konuşma becerisini kazanmak ve öğretmek oldukça zahmetli bir iştir. Bu zorluğu aşmak ve istenilen pratikliği kazandırmak için stratejiler uygulanmaktadır. Bu stratejilerden biri de çalışmamızın ele alarak çerçevesini çizmeye ve açıklamaya çalıştığı, hem sınıf ortamında hem de serbest olarak uygulanmaya müsai tve esnek biryöntem olan dilsel ikna stratejisidir. Araştırmacının Arap Dili ve Kültürü alanında yükseklisans tezi Dört kısma ayrılıyor : Giriş. Aktiföğretim. , ikna edici konuşma. konuşma. Münazara Ikna Diyalog Hitabe ve Munakaşa Sonuç ve Tavsiyeler. en_US
dc.description.abstract Conversation is considered the most important goal of learn language. It is very difficult to learn and acquire it. In addition to make practice in a class. To reduce these difficulties and to let students speak fluently, many strategies are introduced. One of these strategies is what this thesis represents. The adopted strategy is proofing which considers flexible, active, practicable in class, and applicable freely. This thesis is arranged in introduction of active learning and three chapters. The first chapter is about proofing and its parts and theories. The second chapter is about conversation. The third chapter is about proofing events and its procedures. The conclusion contains results and recommendations. This thesis includes educational research and applied linguistic research. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=npGs9H39x7G6401x51yqpO0ZlTLbfOo2C2tsp7Wm6yX0qVem5mbHuFc5LEWbPy-F
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4034
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Aktif öğretim en_US
dc.subject geleneksel öğretim en_US
dc.subject mantıksa lve edebi ikna en_US
dc.subject öğretimsel ikna en_US
dc.subject konuşma en_US
dc.subject kaynak çerçeveler en_US
dc.subject sınıfiçi münazara en_US
dc.subject yarışma ve münazara en_US
dc.subject öğretimsel diyalog en_US
dc.subject çalıştay ve sempozyum en_US
dc.subject eleştirel düşünme en_US
dc.subject beyin jimnastiği en_US
dc.subject hitap en_US
dc.subject ikna edici konuşma en_US
dc.subject Arabic Language en_US
dc.subject Learning Strategies en_US
dc.subject Criticism and Critical Thinking en_US
dc.subject Brainstorm Active Learning en_US
dc.subject Proofing en_US
dc.subject Conversation en_US
dc.subject Dialogue en_US
dc.subject Discussion en_US
dc.subject Speaking en_US
dc.subject Discussion en_US
dc.subject Interview en_US
dc.subject Dilbilim en_US
dc.subject Linguistics en_US
dc.subject Doğu Dilleri ve Edebiyatı en_US
dc.subject Eastern Linguistics and Literature en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Aktif öğrenme en_US
dc.subject Active learning en_US
dc.subject Aktif öğrenme yöntemleri en_US
dc.subject Active learning methods en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Dil öğrenimi en_US
dc.subject Study of languages en_US
dc.subject Dil öğrenme yöntemleri en_US
dc.subject Language learning methods en_US
dc.subject Hitaplar en_US
dc.subject Addressing en_US
dc.subject Konuşma en_US
dc.subject Speech en_US
dc.subject Konuşma becerisi en_US
dc.subject Speaking skills en_US
dc.subject Yabancı dil öğrenimi en_US
dc.subject Foreign language learning en_US
dc.subject İkna en_US
dc.subject Persuasion en_US
dc.title Aktif eğitim tekniklerinin Arap olmayanların konuşma becerisini geliştirmeye etkisi: İkna yöntemi örneği en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Alabbas, Satee
gdc.description.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 80 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 591020 en_US
relation.isAuthorOfPublication 30ebda62-f995-479b-ae79-3461ea245360
relation.isAuthorOfPublication c79e0651-8e0e-42f1-a887-5a5d98bf1f6c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30ebda62-f995-479b-ae79-3461ea245360
relation.isOrgUnitOfPublication 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27
relation.isOrgUnitOfPublication 23fce90d-7dea-453b-b2c6-d67d2cb5e6bc
relation.isOrgUnitOfPublication 9f1a4257-4ed1-43b6-be28-188b97f1ba9d
relation.isOrgUnitOfPublication a041d05f-ee8c-47cd-b17c-245e51de5335
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
591020.pdf
Size:
41.75 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text