MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Determination of Factors Affecting Consumers’ Bulgur Consumption Preferences

dc.authorid 0000-0002-7713-7342
dc.authorid 0000-0002-9846-596X
dc.contributor.author Kayaoğlu, Ahmet
dc.contributor.author Gülmez, Yavuz Selim
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 2023-02-28T08:15:31Z
dc.date.available 2023-02-28T08:15:31Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract This research aims to determine the factors affecting the bulgur consumption preferences of consumers. The research data were obtained by using a face-to-face survey technique from 401 individuals living in the city center of Mardin by convenience sampling. In the analysis of the data, explanatory factor analysis and descriptive statistics were used. According to the research findings, the participants consider food quality, marketing activities, physical properties, and taste-price factors in their bulgur consumption preferences. According to the demographic characteristics of the participants, bulgur consumption preferences differ significantly. These; Taste-price according to a different gender, occupation, and the number of individuals in the household, food quality according to different marital status groups, food quality and marketing activities according to different education levels, marketing activities according to different household income groups. There was no significant difference between the groups according to the age variable. en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin bulgur tüketim tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırma verileri; kolayda örnekleme yöntemiyle Mardin ili merkezinde yaşayan 401 bireyden yüz yüze anket tekniği aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde açıklayıcı faktör analizi ve tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre katılımcılar bulgur tüketim tercihlerinde; besin kalitesi, pazarlama faaliyetleri, fiziksel özellikler ve tat-fiyat faktörlerini dikkate almaktadırlar. Katılımcıların demografik özelliklerine göre bulgur tüketim tercihlerinde anlamlı düzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Katılımcıların tercihleri; farklı cinsiyet, meslek ve evdeki birey sayısı gruplarına göre tat-fiyat, farklı medeni durum gruplarına göre besin kalitesi, farklı eğitim seviyelerine göre besin kalitesi ve pazarlama faaliyetleri, farklı hane halkı gelir seviyesi gruplarına göre ise pazarlama faaliyetleri faktörleri bağlamında anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Yaş değişkenine göre ise gruplar arası anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır. en_US
dc.description.citation KAYAOĞLU A, GÜLMEZ Y (2022). Determination of Factors Affecting Consumers’ Bulgur Consumption Preferences. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 869 - 885. 10.18506/anemon.962334 en_US
dc.identifier.doi 10.18506/anemon.962334
dc.identifier.endpage 885 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 869 en_US
dc.identifier.trdizinid 1119690
dc.identifier.uri https://doi.org/10.18506/anemon.962334
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1119690/determination-of-factors-affecting-consumers-bulgur-consumption-preferences
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3467
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Purchasing decision process, consumption preferences, bulgur, Mardin. en_US
dc.subject Satın alma karar süreci, tüketim tercihleri, bulgur, Mardin en_US
dc.title Determination of Factors Affecting Consumers’ Bulgur Consumption Preferences en_US
dc.title.alternative Tüketicilerin Bulgur Tüketim Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isAuthorOfPublication 65e039e5-60e6-4f04-aaf6-492d678270cc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
document (73).pdf
Size:
613.7 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: