Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere ilişkin algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ilçesinde bulunan resmi ve özel okullar oluşturmuştur. Çalışma örneklemini ise bu okullarda görev yapan 210 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler form kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş, analiz birimi olarak cümleler seçilmiş ve tablolara aktarılarak tema, metafor ve frekanslarla birlikte sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda 107 metafor ve 14 tema üretilmiş olup, sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere yönelik olarak en çok “maden” metaforunu kullandıkları bulgulanmıştır.

Description

Keywords

Özel yetenekli öğrenciler, Metafor, Sınıf Öğretmeni

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Ekinci, A, Sümer, S., Bozan, S., Çete, U. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:1-20.

WoS Q

Scopus Q

Source

Hatay Mustafa Kemal University Journal of the Faculty of Education

Volume

2

Issue

3

Start Page

1

End Page

20
Downloads

198

checked on Dec 21, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available