Seyahat Acentası Çalışanlarının Serbest Zaman Algıları Ve Serbest Zaman Tercihleri Arasındaki İlişki

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Seyahat acentası çalışanlarının serbest zaman algıları ve serbest zaman tercihleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi araştırmanın temel amacıdır. Araştırmada kapsamında Eskişehir’de faaliyet gösteren 52 seyahat acentasında 112 çalışanın oluşturduğu katılımcılardan veriler anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler frekans ve korelasyon analizi yanı sıra t-testi ile analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde seyahat acentası çalışanlarının sosyo-kültürel ve bireysel etkinliklere diğer etkinliklere nispeten daha fazla önem atfettiği görülmüştür. Bununla birlikte çalışanların, serbest zaman etkinliklerine yönelik zamansal ve ekonomik algılamalarının diğer algılamalara oranla daha yüksek ortalamalara sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, seyahat acentası çalışanlarının ekonomik algılamaları arttıkça sosyo-kültürel etkinliklere talebin yükseldiği bunun yanı sıra kültürel algılamaları arttıkça turistik etkinliklere katılımlarında azalma olduğunu görülmüştür. Bir diğer sonuç, erkeklerin kadınlara oranla sportif etkinliklere katılıma daha eğilimli oldukları ve kadınların serbest zaman etkinliklerini erkeklere oranla daha kültürel bir olay algıladıklarıdır.

Description

Keywords

Serbest zaman tatmini, Serbest zamanda algılanan özgürlük, Eskişehir

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Arıca, R, Kodaş, B. ve Kodaş, D (2015). Seyahat Acentesi Çalışanlarının Serbest Zaman Algıları ve Serbest Zaman Tercihleri Arasındaki İlişki. 3. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, Eskişehir.

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

1

checked on Dec 15, 2025

Downloads

26

checked on Dec 15, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

15

LIFE ON LAND
LIFE ON LAND Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo