Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Problemler

dc.contributor.author Akkuş Uçar, Mine
dc.contributor.author Uçar, Mine Akkuş
dc.contributor.other 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.contributor.other 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2025-07-15T19:31:10Z
dc.date.available 2025-07-15T19:31:10Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları problemleri incelemektir. Çalışmaya, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Mardin Artuklu’da bulunan Millî Eğitim Bakanlığı bağlı 39 ilköğretim okulunda çalışan 141’i kadın 121’i erkek olan toplam 262 sınıf öğretmeni dahil edilmiştir. Öğretmenlere, iki bölümden oluşan ve toplamda 27 adet soru içeren soru sorulmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde yüzde (%) ve ortalamaları, tanımlayıcı istatistikler frekans (f), ANOVA analizi, bağımsız gruplar t testi yapılarak anlamlılık düzeyi p ˂0,05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, önemseme problemleri alt boyutu için ortalama değerlerden en yüksek puan aldığı tespit edilmiştir (3,59±0,50). Uygulama problemleri ise (3,48±0,39) değerle önemseme problemlerinden sonra katılımın en yüksek olduğu alt boyut olarak bulunmuştur. Fiziksel problemler (2,68±0,81) ve formasyon problemleri (2,94±0,55) alt boyutlarının ise birbirine yakın olduğu görülmektedir. Fiziksel problemlerine ilişkin ortalama değerlerin (2,68±0,81) en düşük puan alan alt boyut değeri olduğu görülmüştür. Bu durum da bu alt boyuta ilişkin katılımın en az puan alan değer olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersinde karşılaştıkları problemlerin başında önemseme problemlerinin yer aldığı tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.doi 10.70736/ijoess.572
dc.identifier.issn 2146-1961
dc.identifier.uri https://doi.org/10.70736/ijoess.572
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1305952/sinif-ogretmenlerinin-beden-egitimi-ve-oyun-dersinde-karsilastiklari-problemler
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/9119
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Problemler en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Artuklu University en_US
gdc.description.departmenttemp Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi,Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 399 en_US
gdc.description.issue 59 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 385 en_US
gdc.description.volume 16 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 1305952
relation.isAuthorOfPublication 5ad865f0-f64b-455b-9b6d-1f3f35abdb4f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5ad865f0-f64b-455b-9b6d-1f3f35abdb4f
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files