Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Problemler
dc.contributor.author | Akkuş Uçar, Mine | |
dc.contributor.author | Uçar, Mine Akkuş | |
dc.contributor.other | 13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü | |
dc.contributor.other | 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu | |
dc.contributor.other | 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi | |
dc.date.accessioned | 2025-07-15T19:31:10Z | |
dc.date.available | 2025-07-15T19:31:10Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun derslerinde karşılaştıkları problemleri incelemektir. Çalışmaya, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Mardin Artuklu’da bulunan Millî Eğitim Bakanlığı bağlı 39 ilköğretim okulunda çalışan 141’i kadın 121’i erkek olan toplam 262 sınıf öğretmeni dahil edilmiştir. Öğretmenlere, iki bölümden oluşan ve toplamda 27 adet soru içeren soru sorulmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde yüzde (%) ve ortalamaları, tanımlayıcı istatistikler frekans (f), ANOVA analizi, bağımsız gruplar t testi yapılarak anlamlılık düzeyi p ˂0,05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan bu araştırmada elde edilen bulgulara göre, önemseme problemleri alt boyutu için ortalama değerlerden en yüksek puan aldığı tespit edilmiştir (3,59±0,50). Uygulama problemleri ise (3,48±0,39) değerle önemseme problemlerinden sonra katılımın en yüksek olduğu alt boyut olarak bulunmuştur. Fiziksel problemler (2,68±0,81) ve formasyon problemleri (2,94±0,55) alt boyutlarının ise birbirine yakın olduğu görülmektedir. Fiziksel problemlerine ilişkin ortalama değerlerin (2,68±0,81) en düşük puan alan alt boyut değeri olduğu görülmüştür. Bu durum da bu alt boyuta ilişkin katılımın en az puan alan değer olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersinde karşılaştıkları problemlerin başında önemseme problemlerinin yer aldığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.70736/ijoess.572 | |
dc.identifier.issn | 2146-1961 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.70736/ijoess.572 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1305952/sinif-ogretmenlerinin-beden-egitimi-ve-oyun-dersinde-karsilastiklari-problemler | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/9119 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştıkları Problemler | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
gdc.description.department | Artuklu University | en_US |
gdc.description.departmenttemp | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi,Mardin Artuklu Üniversitesi | en_US |
gdc.description.endpage | 399 | en_US |
gdc.description.issue | 59 | en_US |
gdc.description.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
gdc.description.scopusquality | N/A | |
gdc.description.startpage | 385 | en_US |
gdc.description.volume | 16 | en_US |
gdc.description.wosquality | N/A | |
gdc.identifier.trdizinid | 1305952 | |
relation.isAuthorOfPublication | 5ad865f0-f64b-455b-9b6d-1f3f35abdb4f | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 5ad865f0-f64b-455b-9b6d-1f3f35abdb4f | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e |