Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yönelik “ etkili öğrenme biçimleri”nin belirlenmesi

dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.contributor.author Ülkü Ünaldı Eser
dc.contributor.author Recep Bindak
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.issued 2011
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının doğal afetler konusunu, etkili öğrenme biçimlerini saptamaktır. Her bireyin bilgiyi öğrenme biçimi farklı olduğu için bilgiye ulaşma, onu kavrama, öğrenme ve aktarma biçimi de farklı olacaktır. Buna göre, “bireysel, grupsal, kinetiksel, işitsel ve görsel” öğrenim biçimleri tercih envanterine uygun olarak “25” maddelik Likert tipi bir ölçek formu hazırlanmış ve örneklem olarak da 281 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. Ölçeğin Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı ,791 olarak hesaplanmıştır. Veriler yüzde frekans, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Analizler sonucunda, öğretmen adaylarının -çeşitli değişkenlere göre - “doğal afetler” konusunu çoğunlukla “görsel öğrenme” biçiminde tercih ettikleri, buna karşın “ bireysel öğrenme” biçiminin ise aday öğretmenler tarafından daha az tercih edilen öğrenme stili olduğu istatistiksel olarak tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the most effective learning style s for teacher candidates about natural disasters. As there is a different learning style for each individual, there is also a unique way of reaching, digesting, and transferring information for every individual. Hence, a Likert style scale form which is including “25” articles is prepared according to the individual, group, kinetically, auditory, visual learning manners preference inventory; and as a sample; views of 281 teacher candidates’ views are consulted. The scale’s Cronbach’s Alpha reliability coefficient is calculated as ,791. The data is analyzed with percentage frequency, one way variance analysis and independent group’s t-test. The level of significance in statistical analysis is determined as 0.05. it has been determined that teacher candidates preferred the subject of “ natural disasters ” – according to diverse variables - mostly in as “ visual learning”, but however that the preference as “individual learning ” is a less preferred learning style by teacher candidates. en_US
dc.identifier.issn 2147-1037
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1EWTJOZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1466
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yönelik “ etkili öğrenme biçimleri”nin belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determining the teacher candidates’ “effec learning styles” on natural disasters en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 323 en_US
gdc.description.issue 4 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
gdc.description.startpage 303 en_US
gdc.description.volume 12 en_US
relation.isAuthorOfPublication 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43

Files